اول بهمن؛ زمان شروع مشروط آموزش حضوری مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش زمان آغاز آموزش حضوری مدارس با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی برای برخی مقاطع و مدارس را اول بهمن اعلام کرد.

با کاهش روند بیماری کرونا در هفته‌های اخیر و زرد شدن بسیاری از استان‌های کشور وزارت آموزش و پرورش تصیمم به بازگشایی محدود برخی پایه‌های نحصیلی مدارس دارد.

بر این اساس قرار است در شرایط زرد و آبی پایه های اول و دوم و کلاس‌های کارگاهی به شرط تعداد ۱۰ نفر حضوری برگزار می‌شود. در مناطق آبی هم مدارسی که بیش از ۵۰ نفر نباشد حضوری هستند.

«سید جواد حسینی» معاون وزیر آموزش و پرورش زمان اجرای این بازگشایی را اول بهمن اعلام کرده است.

او ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا زیرساخت‌ها و آمادگی لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارد یا خیر، گفت: تجربه حضور دانش آموزان در مدارس را برای امتحانات نهایی سال گذشته و پایگاه‌های سنجش سلامت داشتیم که خوشبختانه گزارشی از ابتلا به کرونا را در چنین شرایطی شاهد نبودیم ضمن آنکه برگزاری کلاس‌ها با ١٠ نفر دانش آموز خواهد بود.

حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است

حسینی با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان اولویت ماست، تاکید کرد: در سراسر دنیا اولین محلی که با شیوع کرونا تعطیل شد مدارس بود و ما هم به این موضوع واقف بودیم و آن را اجرا کردیم، اکنون هم صرفا برای تعدادی از پایه‌ها این آموزش حضوری برقرار خواهد بود.

او بیان کرد: در آموزش و پرورش عادی کمتر از ۶ درصد دانش آموزان در مدارس با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر درس می‌خوانند پس این شرایط آموزش حضوری برایشان قابلیت اجرا دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62005
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.