افزایش بیماران سرپایی در استان کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد تست‌های آزمایشگاهی و متوسط تست‌های مثبت در بیماران سرپایی در سطح استان در حال افزایش است که این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای استان باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان گفت: متوسط تعداد بستری ها و فوتی‌های روزانه و هفتگی در حال کاهش است اما تعداد تست‌های آزمایشگاهی در حال افزایش و این زنگ خطری است.

حمیدرضا رشیدی نژاد با اشاره به آمار ابتلا به کرونا در استان کرمان اظهار کرد: دو هفته قبل متوسط تست‌های مثبت در بیماران سرپایی در سطح استان، هفت درصد بوده اما متاسفانه امروز صبح گزارش مثبت شدن تست کووید 19 بیماران سرپایی به 12 درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: مردم باید همکاری لازم در انجام تست داشته باشند و از این موضوع واهمه نداشته باشند. اکنون رهگیری افرادی که در تماس نزدیک یا مراقبت در منزل از بیماران کرونایی دارند و همچنین افراد در مکان‌های پرخطر در قالب طرح شهید سلیمانی در حال انجام است.

او افزود: مردم مقداری در برابر انجام تست PCR مقاومت می‌کنند و این درحالی است که در اوایل این مقاومت وجود نداشت. شناسایی زودهنگام در شکستن زنجیره انتقال بسیار موثر است ضمن آنکه مردم باید به سوالات کارشناسان ما صادقانه جواب دهند.

رشیدی نژاد گفت: همه افرادی که تماس نزدیک با بیمار کرونایی دارند، باید حتما تست تشحیصی کرونایی بدهند و فرقی نمی کند که فرد علامت‌دار یا بی‌علامت باشد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62495
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.