افزایش همسرآزاری در جیرفت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت می‌گوید همسرآزاری، اقدام به خودکشی و بدسرپرستی در جیرفت در شش ماهه‌ی اول سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گفته محمد رضانژاد در مسائل اجتماعی به لحاظ پیچیدگی و خاصیت ویژه‌ی آن به تنهایی از عهده‌ی هیچ دولتی برنمی‌آید و در همه‌ی نقاط دنیا فعالیت در این حوزه با مشارکت فعال تشکل‌های مردم‌نهاد و توجه خاص همه‌ی مجموعه‌های اقتصادی و غیراقتصادی به مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود.

او اضافه می‌کند که در شش ماهه‌ی اول سال‌جاری در قیاس با شش ماه سال گذشته با رشد بسیار فزاینده‌ی این آسیب‌ها در جیرفت روبه‌رو هستیم که این مهم مشارکت بین‌دستگاهی را در راستای شناخت و کنترل آسیب‌های اجتماعی بیش از گذشته می‌طلبد.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت در ادامه پیشنهاد تشکیل کارگروه مسئولیت اجتماعی با رویکرد جدید و تعیین هفت کمیته‌ی تخصصی در ذیل کارگروه آسیب‌های اجتماعی را مطرح کرد که مورد تایید اعضا جلسه قرار گرفت.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی فرمانداری جیرفت نیز با تقدیر از اقدامات بهزیستی در حوزه‌ی مسائل اجتماعی و همراهی خوب سایر مجموعه‌های دولتی و غیردولتی در بحث کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: «موفقیت در حوزه‌ی آسیب‌ها و مسائل اجتماعی و به نتیجه رسیدن اقدامات و برنامه‌های مربوط به مسائل اجتماعی منوط به همکاری مسئولانه‌ی همه‌ی مجموعه‌ها و اقشار جامعه است».

میثم ابوسعیدی خواستار هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد درخصوص کنترل آسیب‌های اجتماعی در جیرفت شد.

در این نشست مقرر شد اتاق بازرگانی جنوب کرمان به‌عنوان معین اقتصادی شهرستان جیرفت در کنار ادارات دولتی در حمایت از برنامه‌های عالمانه با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

رییس بهزیستی فاریاب: این شهرستان اورژانس اجتماعی ندارد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64003
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.