مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه


کسب رتبه اول استان کرمان در کاهش ورودی پرونده های قوه قضائیه

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه اظهار‌داشت:استان کرمان رتبه اول را در اجرای سند تحول و کاهش ورودی پرونده کسب کرده و عملکرد بسیار خوبی داشته است

به گزارش کرمان نو هنری مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق استان کرمان در تالارپرستو منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم گفت:در راستای اصل۱۵۶قانون اساسی و گام دوم انقلاب و مچنین هفرمایشات مقام معظم رهبری بعد از انتصاب حضرت آیت الله رییسی دستورالعمل نحوه مشارکت نهادهای مردمی و تعامل با حوزه قوه قضاییه ابلاغ شد.

دکتر احمد هنری افزود: این دستورالعمل برگرفته از سند تحولی است که هفت ماموریت در آن تعریف شده و6 ماموریت آن در رابطه با مشارکت‌ نهادهای مردمی، گروه‌های جهادی و انجمن ها دیده شده است.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی قوه قضاییه بیان کرد:این دستورالعمل نقطه عطفی در قوه قضاییه به حساب می آید زیرا اجازه داده‌اند تا نهادهای مردمی، سمن‌ها، گروه‌های جهادی و انجمن‌های علمی در کلیه فرآیندهای رسیدگی ورود داشته باشند
او ضمن اشاره به اینکه ریاست قوه قضائیه بر مشارکت 100درصدی مردم در قوه قضاییه اعتقاد دارد اظهارداشت:ما هر زمان کار را به مردم محول کرده ایم موفق بودیم و در این دستورالعمل ضمن مشارکت نهادهای مردمی در سیاست‌گذاری که ماموریت آن به معاونت حقوقی محول شده مشارکت  در تهیه و تدوین مسایلی که در قوه قضاییه به صورت قانون ارایه می شود نیز بسیار مهم است.
هنری تصریح‌کرد: در این راستا سامانه ای با کمک مرکز آمار و اطلاعات تنظیم شده که اجازه دارد کلیه نهادهای مردمی در آن ثبت نام کنند و شرط ان این است کد ثنا را باید داشته باشند .
به گفته هنری، حضرت آیت الله رئیسی می فرماید که ما باید 70درصد وظایف ذاتی قوه قضاییه را به مردم واگذار کنیم و از ظرفیت نهادهای مردمی استفاده کنیم زیرا تشکلات قضایی احترام خاصی برای مردم برخوردار است.
او می گوید امیدواریم با اجرای این سند تحول بتوانیم ورودی پرونده ها را به قوه قضاییه کاهش دهیم.
مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: استان کرمان از استان‌های پیش‌رو در اجرای سند تحول است که به ظرفیت نهادهای مردمی اعتقاد دارد.

هنری ضمن اشاره به سامانه سجام افزود:یکی از نکات مثبت این سامانه ضمن محرمانه بودن در زمان ثبت نام،اینکه تمام دادستان ها و مقامات اجرایی استان ها به این سامانه دسترسی دارند و هر زمان که دیده بانی ثبت نام انجام دهد و درباره موضوعی مستندات خود را ارایه دهد بعد از یک ساعت دادستان و یا مدیرکل مربوط به آن حوزه موضوع را در سامانه می بیند.

او می گوید:یکی از مسایل مهم در سامانه سجام وجود کد شناسایی است که فرد می تواند روند رسیدگی گزارش خود را از طریق همین کد پیگیری نماید .
به گفته هنری تاکنون 200 هزار دیده بان در سطح کشور در سامانه سجام ثبت نام بعمل آورده اند که ظرفیت بسیار خوبی برای قوه قضائیه است.
شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64962
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.