حسین مرعشی: مردم در تاثیرپذیری رای‌شان دچار تردید شدند| فرار از صحنه بزرگترین اشتباه است

عضو ارشد جبهه اصلاح طلبان ایران با بیان اینکه سیاست جزء با استمرار به نتیجه نمی‌رسد و فرار از صحنه بزرگترین اشتباه است که یک گروه سیاسی و یا شخصیت های سیاسی می‌توانند انجام دهند گفت: ما باید آموزش بیشتری را برای کادرهای سیاسی انجام می‌دادیم.

حسین مرعشی روز جمعه در چهارمین کنگره جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت این جمعیت در یکی از دوره‌های سخت تاریخ ایران تشکیل شده است.

او گفت: شرایط سیاسی برای تیم و گروه ما در سطح کشور فضای خیلی روانی نیست و تحت تاثیر عوامل مختلف با مشکلاتی در عرصه سیاسی روبرو هستیم.

مرعشی اضافه کرد: یکی از مشکلات این است که مردم  به تاثیرپذیری رای شان دچار تردید شدند و فکر می‌کنند با رای دادن مشکلی از آن‌ها در گذشته حل نشده است.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: در پیدا‌یش این روحیه چند عامل دخیل بوده که عوامل خارجی یکی از آن عوامل بوده.

در دوره دوم ریاست جمهوری آقای روحانی به دلیل کار بسیار غیرمعمول و غیرمتعارفی که ترامپ انجام داد و ضعف مفرطی که آسیا و اروپا در مقابل این بدعهدی بروز دادند.

او اضافه کرد: هیچ کس فکر نمی‌کرد در جهان چند صدایی امروز یک دولت به نام دولت آمریکا تصمیم بگیرد یک کشوری را در حدی در فشار قرار دهد که این حد از فشار از تحریم های مصوب شورای امنیت سازمان ملل هم سخت‌تر با‌شد.

به گفته مرعشی یکی از موضوعات آن ادامه تحریم تسلیحاتی ایران، دومین موضوع استفاده از ابزار ماشه برای برگرداند قطعنامه شورای امنیت و آمریکا در هر دو شکست خورد اما آمریکا در عرصه اقتصادی موفق شد فشار سنگینی را به اقتصاد ایران بیاورد.\

خوشبختانه مقاومت بیش از حد تصور مردم درمقابل مشکلات اقتصادی، اقدامات به موقع دولت و کنترل دولت بر اقتصاد و وجود سرمایه گذاری‌هایی که در دولت هاشمی و خاتمی انجام شده بود توانستیم ایستادگی کنیم.

در بدترین شرایط از کوچک ترین روزنه ها به سمت امید استفاده کرد

عضو ارشد جبهه اصلاح طلبان ایران گفت:  ریشه بخشی از نارضایتی های فعلی و ناامیدی مردم فشارهای اقتصادی است که منشا آن در خارج از کشور است.

او اضافه کرد: بخش دیگر ناامیدی مردم این است که جمعیتی اصرار دارند نشان دهند که می‌تواند انتخاب مردم را باطل کنند و تلاش می‌کنند تا رأی مردم را تزئینی و تشریفاتی تلقی کنند و این خیانت به آرمان امام راحل و افکار و اندیشه‌های رهبری است.

مرعشی بخش دیگر ناامیدی مردم را ضعف های تشکیلاتی کار خود اصلاح طلبان عنوان کرد.

او گفت: ما عادت کردیم در شرایط خیلی آرام و رو به جلو و شرایط پیروزی حرکت و سیاست‌ورزی کنیم و وقتی کار سخت می‌شود هر کسی به یک گوشه ای فرار می‌کند و بعد فرار از صحنه را یه سری حرف های روشنفکرانه تئوریزه می‌کنیم.

فرار از صحنه بزرگترین اشتباه است

وی گفت: سیاست جزو با استمرار به نتیجه نمی‌رسد و فرار از صحنه بزرگترین اشتباه است که یک گروه سیاسی و یا شخصیت های سیاسی می‌توانند انجام دهند.

مرعشی اضافه کرد: ما باید آموزش بیشتری را برای کادرهای سیاسی انجام می‌دادیم و باید اصلاح طلبان در سطح ملی انسجام بیشتری داشته باشند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: روشنفکران با سیاست مداران فرق می کنند و ما نباید این دو مجموعه را مخلوط کنیم.

او افزود: روشنفکر کسی است که ایده پردازی می‌کند اما سیاستمدار کسی است که قدرت مدیریت و کسب کنند و روشنفکران به دنبال اصلاحات جامعه محور هستند.

مرعشی بیان دا‌شت: ثروت، قدرت و علم نعمت های ۲ گانه ای هستند که می توانند منفی و مثبت باشند.

به گفته او در جایی ثروت تبدیل تکبر و در جای دیگر در خدمت مردم گرفته شود و علم نیز بسیار فضیلت دارد اما علمی که منجربه ساختن بمب اتم شود و میلیون ها آدم را با یک فشار ماشه بکشد، علم نیست.

او افزود:  قدرت را نیز می‌توان در راستای مطلوب به منظور خدمت و پیشبرد اهداف کشور و حل مشکلات مردم استفاده کرد بنابراین دلیلی ندارد؛ عرصه سیاست که عرصه مدیریت و قدرت است تحت تاثیر عرصه روشنفکری قرار بگیرد و غیرقابل اهمیت بدانیم.

سیاستمدار حق ندارد‌؛ صحنه سیاسی را خالی کند

عضو ارشد جبهه اصلاح طلبان ایران گفت: سیاستمدار حق ندارد‌؛ صحنه سیاسی را خالی کند بلکه باید در بدترین شرایط از کوچک ترین روزنه ها به سمت امید استفاده کرد.

مرعشی افزود: هیچ فرصتی را سیاستمدار نباید از دست دهد و همه مردمی که در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکردند در تشکیل مشکلات این مجلس شریک هستند، همه کسانی که رأی نداند رأی به رقیب دادند و ترک صحنه سیاست کمک کردن به رقیب است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65033
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.