گذر از سال‌های خوب| قلعه‌نویی در سراشیبی سقوط

۸ سال از آخرین قهرمانی امیر قلعه نویی در لیگ برتر می‌گذرد و شکست سنگین او مقابل پرسپولیس روی نیمکت گل‌گهر نشان می‌دهد ژنرال از روزهای خوب خود دور شده است، این در حالی است که زمزمه‌های جدایی او از آبی‌پوشان سیرجانی نیز شنیده می‌شود.

جشنواره گل پرسپولیسی‌ها در سیرجان سنگین‌ترین شکست امیر قلعه‌نویی طی ۳۶ سال اخیر چه در زمان بازیگری و چه در زمان مربیگری در لیگ‌های ایران را رقم زد. این شکست در حالی رقم خورد که فصل قبل مسابقات گل‌گهری که قابل مقایسه با تیم این فصل نیست در بازی برگشت توانسته بود پرسپولیس را با نتیجه ۳ بر ۳ متوقف کند و در بازی رفت نیز با نتیجه نزدیک ۳ بر یک شکست خورده بود.

هر چند باید به عدم حضور قلعه نویی در کنار زمین و محرومیت منشا بازیکن این تیم اشاره کرد اما نتیجه سنگین ۵ بر صفر از تیم گل گهر دور از انتظار بود.

آخرین قهرمانی قلعه‌نویی ۸ سال پیش

امیر قلعه‌نویی اگرچه سالها عنوان پر افتخار‌ترین مربی لیگ برتر را به یدک می‌کشد اما مدت‌هاست که موفق به کسب مقام قهرمانی نشده‌ است. این مربی ۵۷ ساله در فصل (۹۲-۹۱) آخرین قهرمانی خود را به همراه تیم استقلال کسب کرد.

قلعه‌نویی در هشت سال گذشته هدایت تیم‌های تراکتور‌سازی استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان را بر عهده داشته است. تیم‌های او معمولاً پر ستاره‌ بوده و بازیکنان گران‌قیمتی را هم به خدمت گرفته است. ژنرال اما در هشت ساله گذشته علی‌رغم هزینه‌های زیاد و داشتن بازیکنان گران قیمت و تیم‌های پر مهره موفقیت چندانی را کسب نکرده است.

برخی کارشناسان موفقیت در فوتبال روز دنیا را نیازمند همگام شدن با تغییرات دانسته و می گویند قلعه‌نویی برای رسیدن به رویاهایش این مهم را نادیده گرفت است.

امیر قلعه‌نویی که تا قبل از این فصل مسابقات لیگ برتر نزدیک‌ترین گزینه به استقلال به نظر می‌آمد این بار راه استان کرمان و شهر سیرجان در پیش گرفت.

هفته‌های ابتدایی لیگ بیستم اگرچه برای امیر قلعه‌نویی خوب پیش می‌رفت اما به یکباره ورق برگشت و شرایط عوض شد. البته مصدومیت یونس شاکری که زوج بسیار خوبی با گادوین منشا ساخته بود را نباید نادیده گرفت زیرا بخش هجومی تیم با خروج شاکری از ترکیب اصلی، دیگر کارایی هفته‌های نخست را نداشت.

گل‌گهر انتظارات برا برآورده نکرد

شاگردان قلعه‌نویی در ۶ بازی آخر تا پایان نیم فصل ۲ برد ۲ تساوی و ۲ باخت را کسب کرد. نوسان زیاد گل‌گهر باعث شد تا علی رغم انتظار هوادارن با ۲۲ امتیاز جایگاهی بهتر از نهمی در نیم فصل کسب نکند.

تیم هم امتیاز و البته با تفاضل گل بهتر یک رده بالاتر از گل گهر دیگر نماینده فوتبال استان یعنی مس رفسنجان تازه لیگ برتری است. نارنجی پوشان رفسنجانی که از همان ابتدا سعی کردند بدون حاشیه کار خود را ادامه بدهند هرچه از ابتدای لیگ گذشت بهتر شدند. تا جایی که در ۶ هفته آخر با ۴ برد ۱ مساوی و یک باخت بعد از پرسپولیس بهترین عملکرد را داشتند.

باخت سنگین مقابل پرسپولیس اما عواقب دیگری را نیز به دنبال داشت. این نتیجه که برخی‌ها از آن به عنوان یک فاجعه یاد کردند صدای هواداران را درآورد. با این که آن‌ها در ورزشگاه نبودند تا شعار حیا کن رها کن سر بدهند بیرون ورزشگاه از خجالت آبی‌‌ای سیرجانی در آمدند.
«گل گهر تهرانی نمی‌خواییم نمی‌خواییم» را می‌توان یکی از مهم‌ترین شعار‌های آن‌ها نام برد. هواداران گل‌گهر با این شعار به عدم حضور تیم شهرشان در سیرجان و اعتراض کردند.

در پی این اتفاقات با دستور مدیرعامل شرکت گل‌گهر کلیه اعضا هیئت‌مدیره باشگاه تغییر کردند. محمد اسفندیارپور، ابوذر حلوایی‌پور و اصغر حدیدی سه عضو جدید هیئت‌مدیره این باشگاه هستند که جایگزین سه عضو قبلی خواهند شد.

ژنرال می‌رود یا می‌ماند؟

به همه حواشی و اتفاق‌های این روزهای گل‌گهر باید زمزمه‌های جدایی قلعه‌نویی را نیز اضافه کرد. این در حالی است که شرایط بد استقلال و شایعه جدایی فکری هر روز قوت گرفته و از قلعه‌نویی به عنوان جایگزین او یاد می‌شود. خبر ورزشی این هفته نوشته بود که «گفته می‌شود یکی از مدیران استقلال با امیر قلعه‌نویی به توافقات اولیه رسیده و احتمال دارد بعد از بازی جمعه گل‌گهر و پرسپولیس خبر حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال رسانه‌ای شود».

سعید الهویی دستیار امیر قلعه‌نویی که میهمان تصویری برنامه شب‌های فوتبالی بود انتخاب قلعه‌نویی به عنوان گزینه اول احتمالی توسط استقلال با توجه با تجربه او را طبیعی دانست اما از چنین پیشنهادی اظهار بی‌‎اطلاعی کرد.
او به برنامه سه ساله قلعه‌نویی با گل‌گهر اشاره کرد و گفت: قلعه‌نویی کاملا روی تیم گل‌گهر سیرجان تمرکز داشته و برای موفقیت این تیم برنامه‌ریزی می‌کنند.

حالا باید دید با این شرایط آینده ژنرال با آبی‌های سیرجانی به کجا می‌رسد و در صورت ماندن او چه برنامه‌ای برای نیم فصل دوم دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65064
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.