سرنوشت نامعلوم سالن ورزشی بلوار آزادگان| جهانشاهی: با تغییر کاربری مخالفیم

درحالی‌ هفته گذشته در نشست شورای شهر کرمان تغییر کاربری سالن ورزشی شهرداری در بلوار آزادگان به انبار به تصویب رسید که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری می‌گوید با این تغییر مخالفت است.

تغییر کاربری سالن ورزشی شهرداری کرمان در بلوار آزادگان که در نشست ۲۶ بهمن شورای شهر با آن موافقت شد چند روزی حاشیه ساز شده است. «علی‌اکبر مشرفی» عضو شورای شهر کرمان در همان روز نشست با اشاره به سرانه ورزشی پایین شهر کرمان به این موضوع انتقاد کرد و گفت: «بهتر است کاربری ورزشی سالن حفظ شود و شهرداری از جای دیگری برای انبار استفاده کند.»

تبدیل سالن ورزشی شهرداری به انبار| مشرفی: کاربری سالن حفظ شود

«حسین چناریان» هم اشاره ای به قطعی برق سالن برای تغییر کاربری کرد و گفت: « برق سالن برای همین موضوع (استفاده به عنوان انبار) قطع شده است.» شنیده ها حکایت از این دارد که از بر سر اداره این سالن بین «معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری» و «معاونت فرهنگی و اجتماعی» اختلاف هایی وجود دارد.

کارشکنی برای گرفتن سالن

ماجرا از این قرار است که معاونت فرهنگی این سالن که کفپوش مناسب ورزش داشته و به عنوان انبار استفاده می شده را از انبار خارج و برای استفاده ورزشی آماده می کند. در ادامه پیمانکار سالن مشخص و فعالیت سالن آغاز می شود. آن طور که «آیت الرحمن صالحی» مسئول فعلی سالن می گوید با توجه به مشترک بودن آب برق و گاز سالن با «سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل» از ابتدا قرار بوده تعامل لازم در این زمینه انجام شود.

اما در ادامه چیزی خلاف این موضوع اتفاق می افتد. صالحی می‌گوید از همان ابتدا این تعامل قطع و چندین مرتبه برق و آب سالن را قطع کردند. تا جایی که در مهرماه برق سالن را به کلی از داخل قطع شد. او ادامه داد: «چندین بار نامه نگاری انجام شد اما بی فایده بود. این در حالی است که سر ماه چک ما برگه شد.»

صالحی به تغییر کاربری سالن انتقاد کرد و گفت: «شب‌های سالن های کرمان اغلب پر است و وقت به سختی پیدا می‌شود. چرا باید سالنی که کف پوش دروازه و خط کشی دارد، همیشه پر است و بچه ها را به سمت فوتسال می‌کشاند گرفته و به عنوان انبار استفاده شود. آن هم در حالی که سرانه ورزشی به خودی خود پایین است.» او با اشاره به جدایی خود از این سالن گفت: «ما که می‌رویم اما ای کاش این سالن را حتی به خود سازمان حمل و نقل می دادند تا به مردم اجاره داده و به استفاده شود.»

محمد جهانشاهی: به دنبال حفظ کاربری سالن هستیم

«محمد جهانشاهی» معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان هم با این تغییر کاربری مخالف است.  او دلیل این اتفاق را دستور بازگشت کاربری سالن به کاربری قبلی عنوان کرد: « درخواستی مبنی بر برگشت این سالن به کاربری سابق خود وجود دارد اما قطعی نشده. ما موافق نیستیم. باید ببینیم چه می شود و آیا قرار است سالن دیگری جایگزین شود یا خیر؟» او تاکید کرد ما دنبال این هستیم که این فضا بماند و کاربری آن حفظ شود و برای مشخص شدن بهتر ماجرا ما را به معاونت عمرانی ارجاع داد.

جالب اینجاست که مهدی نیکویی معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان پس از گذشت یک هفته از این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کرد. حالا باید دید در ادامه تصمیم شهرداری برای این سالن ورزشی به کجا می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65072
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.