انتخاب دکتر اسماعیلی بعنوان مجری دهکده خرمای بم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: دکتر بابک اسماعیلی معین بخش دهبکری و مدیرعامل معدن فرآورده‌های مس روی خان خاتون به عنوان مجری و سرمایه گذار دهکده خرما معرفی شد.

به گزارش خبرنگار کرمان نو  مهرابی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری کرمان شامگاه سه شنبه در جلسه کار گروه کمیته استانی تسهیلات روستایی در محل دفتر جذب استانداری کرمان افزود: تمامی دستگاه‌ها باید در جهت ارتقای خرمای مضافتی بم و راه اندازی دهکده خرما تلاش خود را به کار بگیرند.
حسین مهرابی بیان کرد:مقرر گردید برای راه‌اندازی هر چه بهتر و سریعتر طرح دهکده خرما دکتر بابک اسماعیلی معین بخش دهبکری بعنوان مجری و سرمایه گذار طرح دهکده خرما معرفی شود.
به گفته او بانک عامل صندوق کارآفرینی امید اهدای تسهیلات این طرح را بر عهده گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت:در این طرح توجیهی دو واحد ۴۰ هزار تُنی با وجود مشاور و دکتر اسماعیلی بعنوان سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندزی خواهد شد.همچنین با ایجاد شرکت تعاونی بقیه سرمایه گذاران نیز فعالیت خواهند کرد .

دهکده خرما، قطب صادرات خرما را تحت پوشش قرار می‌دهد

در ادامه  فرماندار بم نیزگفت:امروزه صادرات کالا از شاخص های مهم توسعه یافتگی در کشورهای پیشرفته به حساب می آید.

هادی شهسوارپور بیان کرد:خرما یکی از محصولات مهم کشاورزی است که این محصول سالانه در شرق استان کرمان حدود 200 هزار تن تولید می شود

او خاطرنشان کرد: طرح دهکده خرما یک بحث ملی است که از۳ سال پیش آغاز شده و بررسی و تامین اعتبار این طرح نیز از طریق وزارت‌خانه صورت گرفته است.

شهسوارپور ادامه داد: کار گروه‌های متعددی در سطح کشور در معاونت روستایی، وزارت کار و سازمان مدیریت برگزار گردیده است و مقرر گردید اعتبارات این طرح به‌صورت ملی و از محل اعتبارات خارج از استان در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد .

او افزود: در بحث سرمایه گذار ی دکتر اسماعیلی معین بخش گردشگری دهبکری بعنوان سرمایه گذاری دهکده خرما معرفی گردیده است .
فرماندار بم تاکید کرد: با راه اندازی دهکده خرما، شرق استان کرمان می تواند قطب صادرات خرما را تحت پوشش قرار دهد و با توجه به اینکه قوانین دست وپا‌گیر سرمایه گذار را مأیوس می کند تقاضا داریم در بحث فرآیند کار به سرمایه گذار کمک شود.

هادی شهسوارپور ادامه داد:از آن جا که محل در نظرگرفته شده برای بسته بندی و فرآوری خرما به محل تولید نهاده های آن نزدیک بوده و امکان تهیه نهاده در درجه اول از بازار منطقه فراهم می شود این مزیت باعث کاهش چشمگیر هزینه های حمل و نقل خواهد شد.

او می گوید: بکارگیری179 نفر به صورت مستقیم در طرح پیش بینی شده که با توجه به عملیات گسترده ای که در زمینه تولید خرما، حمل و نقل، صنایع جانبی و غیره صورت خواهد گرفت اشتغال جانبی نسبتاً بالایی ایجاد خواهد شد.

به دنبال ایجاد برندجهانی برای خرمای استان کرمان هستیم
بابک اسماعیلی معین بخش‌دهبکری و مدیرعامل معدن فرآورده‌های مس روی خان‌خاتون نیز گفت:با وجود این که ایران جزو چهار کشور اول دنیا در بحث تولید خرما است اما باید خرمای ایران جایگاه خوبی در دنیا پیدا کند و دچار تحول شود.
بابک اسماعیلی افزود:تنها راه حفظ جایگاه تولید و صادرات خرمای ایرانی، توجه به تمامی حلقه های تولید، آموزش، بسته بندی، ایجاد صنایع تبدیلی، بازاریابی و صادرات است.
دکتراسماعیلی تاکید کرد:با در نظر گرفتن پنج صادرکننده برتر خرما در جهان می توان به این نتیجه رسید که ایران جزء کشورهای با فروش زیاد محصول خرما اما قیمت واحد کم آن است که می توانیم با توان مارکتینگ، نیروی‌های فعال و سرمایه گذاری وسیع شود قیمت را افزایش دهیم.
او گفت : اعتبار کلی این طرح 245 میلیارد تومان است که در ابتدا آورده خودم را که 45میلیارد تومان است وارد این کار می کنم و در ادامه از تسهیلات این طرح به مبلغ 100 میلیارد تومان و نیز سرمایه ثابت که همان استفاده از ماشین‌آلات ساختمان‌ها به مبلغ 100 میلیارد تومان است استفاده خواهیم کرد.

این سرمایه گذار بخش خصوصی اظهارداشت: در حال حاضر به علت عدم فرآوری و بسته بندی مناسب، قیمت خرمای صادراتی ایران کمتر از قیمت سایر کشورها است که در این طرح عملیات فرآوری و بسته بندی لحاظ گردیده است.

به گفته او خرمای تولیدی در این طرح کاملاً قابل عرضه در کشورهای پیشرفته خواهد بود و از قیمت مناسب نیز برخوردار خواهد گردید.
اسماعیلی می گوید به دنبال ایجاد یک برند جهانی برای خرمای استان کرمان هستیم.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65357
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.