اسفند و فروردین وارد پیک جدیدی می‌شویم| مثبت شدن ۳۰درصد تست‌ها در رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان می‌گوید در بهمن متوسط موارد مثبت کرونا ۱۰تا ۱۳ درصد بود اما اکنون درصد موارد مثبت به ۳۰ درصد هم رسیده که نشان می‌دهد چرخش ویروس در حال افزایش است.

علی اسماعیلی‌ندیمی امروز سه‌شنبه -۲۶ اسفند- در نشست خبری گفت که حتما اسفندماه و فروردین پیک جدیدی از بیماری خواهیم داشت و امیدواریم پیک شدیدی که در  ماه‌های قبل با آن مواجه شدیم را نداشته باشیم.
او با تأکید بر اینکه در شهرهای زرد سقف جمعیت حاضر در جلسات باید ۲۰ نفر باشد، افزود: توانستیم در رفسنجان جلوی برگزاری جلسات بزرگ و برخی مسابقات را بگیریم و در مجموع نسبت به بعضی نقاط در پیشگیری از تجمعات بهتر عمل کردیم.

 

در رفسنجان دو نفر مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شدند که از دو خانواده بودند و متأسفانه یکی از این مبتلایان فوت کرد.

اسماعیلی‌ندیمی امکانات و تجهیزات بیمارستان برای پوشش بیماران کرونا را خوب ارزیابی کرد و وضعیت دسترسی به انسولین را بهتر از قبل دانست.

احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این نشست با اشاره به وضعیت شهرستان رفسنجان از نظر کووید ۱۹ اظهار داشت: تا هفته دوم اسفند وضعیت نسبتا ثابتی از بیماری داشتیم و در یکی، دوهفته اخیر شاهد  افزایش موارد سرپایی بودیم، همچنین در هفته اخیر شاهد افزایش موارد بستری هستیم که زنگ خطری برای ورود موج جدید بیماری است.

او عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری ۳۲ هزار و ۲۹۳ مورد تست انجام شد که تا امروز کل موارد مثبت ۹ هزار و ۱۷۱ مورد بود و یک‌هزار و ۴۱۷ نفر بستری و مابقی سرپایی بودند.

بیشتر بخوانید:

تایید خبر کرمان‌نو| ابتلای قطعی یک نفر در سیرجان به کرونای انگلیسی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66814
1 نظر
  1. […] بسته خبری امشب از اولین نشست خبری استاندار کرمان تا هشدار علوم پزشکی رفسنجان نسبت به آغاز پیک جدید […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.