پیک چهارم در یک قدمی کرمان| کرونا در رفسنجان اوج گرفت

آمار ابتلا به کرونا در شهرستان رفسنجان طی روزهای اخیر در حالی به طور ناگهانی و نگران‌کننده‌ای بالا رفته است که بررسی اطلاعات وزارت بهداشت نشان می‌دهد پیک چهارم کرونا در حال پیشروی به شرق کشور است.

حمزه سلمانی| روز گذشته وزارت بهداشت در آخرین تغییرات رنگبندی شهرها، رفسنجان را جزو 7 شهری اعلام کرد که احتمال نارنجی شدن آن‌ها در روزهای آینده وجود دارد.

همچنین بنابر اعلام وزارت بهداشت، موج چهارم کرونا در بسیاری از مناطق غرب و مرکز کشور قطعی و در حال پیشروی به سمت شرق کشور است.

این در حالی است که صبح امروز 11 فروردین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تأیید افزایش موارد ابتلا در این شهرستان از افزایش موارد بستری و بدحال شدن بیماران در روزهای آتی ابراز نگرانی کرد.

او مسافرت برون‌شهری و پذیرش میهمان از سایر شهرها را اصلی‌ترین دلیل این موضوع بیان کرد.

نکته نگران‌کننده دیگر این است که به گفته جمالی عمدتاً ویروسی که در رفسنجان در حال انتشار است از نوع جهش‌یافته انگلیسی است.

فوت افراد زیر ۵۰ سال که از شهرهای دیگر میهمان داشته‌اند نکته دیگری است که جمالی زاده به آن اشاره کرد.

روز گذشته مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفته بود ۶۰ تا ۱۰۰ درصد موارد کرونا شناسایی‌شده در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نوع انگلیسی است.

4 فوتی و 15 مبتلا در دهم فرورین در کرمان نشان از روند صعودی کرونا در کرمان دارد. آمار کرونا در کشور هم روز گذشته با 10 هزار و 25 بستری به بالاترین میزان خود در یک ماه اخیر خود رسید.

دکتر «حسین صافی زاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم  تعداد مراجعین سرپایی به مراکز منتحب شهر کرمان در هفته آخر اسفند را 195، هفته اول فروردین ماه 252 مورد و در هفته جاری هفته تاکنون 297 مورد اعلام کرد.

این در حالی است که رییس‌جمهور ابتدای هفته اظهار کرد: «به نظر من پیک کرونا باوجود همه جهش‌ها و مشکلات در دنیا تمام‌شده و با گسترش واکسیناسیون این پیک رو به کاهش است.»

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67467
1 نظر
  1. […] پیک چهارم در یک قدمی کرمان| کرونا در رفسنجان اوج گرفت […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.