اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از فردا در استان کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی بر اساس رنگ‌بندی طبق اعلام وزارت بهداشت از فردا در استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، با تغییر وضعیت رنگ‌بندی استان، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد پیشگیری و مقابله کروناویروس استان کرمان با فوریت تشکیل و در خصوص ترددها، محدودیت فعالیت اصناف و تشدید بر نظارت‌ها تصمیم‌گیری شد.

به گفته دکتر محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه  احتمال سیر صعودی بالای ویروس جهش یافته وجود دارد، اما امیدواریم با کنترل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان بتوانیم شرایط را تا حدی کنترل کنیم.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد: طبق طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها، دورکاری کارمندان در وضعیت قرمز در اداراتی با ارائه خدمات ضروری به صورت یک دوم و در سایر ادارات دو سوم اعمال می‌شود.

بصیری با بیان اینکه بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها با توجه به برگزاری فرآیند انتخابات جزو دستگاه‌های ضروری تعیین شده‌اند، اضافه کرد: در بازار و کسبه نیز در شرایط قرمز تنها گروه شغلی یک می‌توانند فعالیت داشته باشند، ضمن آنکه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی در این شهرها تعطیل بوده و پلاک‌های شخصی غیربومی نمی‌توانند به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ورود کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در شرایط نارنجی دورکاری کارمندان در ادارات ضروری یک سوم و دیگر ادارات یک دوم بوده و تنها فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی نیز در مناطق نارنجی ممنوع است.
بصیری گفت: در شهرستان‌های زرد، وضعیت کاری کارمندان در ادارات ضروری به صورت کامل و دیگر ادارات یک سوم دورکاری است و تنها مشاغل گروه چهار در این شهرها تعطیل خواهند بود.

وی ابراز داشت: مسائل آموزشی نیز تنها حضور پایه‌های اول و دوم دروس کارگاهی در مدارس به صورت اختیاری و با 10 نفر می‌تواند اعمال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: برگزاری مراسمات فرهنگی اجتماعی و نمازهای جماعت یومیه با ظرفیت 50 درصد و تردد‌ها در این مناطق زرد بلامانع خواهد بود.

بصیری با بیان اینکه منع تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 بامداد در تمام مناطق استان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: ورود خودروهای شخصی ممنوع به شهرهای قرمز هر 24 ساعت یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی 500 هزار تومان جریمه دارد و برای منع تردد شبانه 200 هزار تومان جریمه دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌‌ها از فردا آغاز می‌شود و استمرار آن بستگی به رنگ‌بندی طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67946
1 نظر
  1. […] اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از فردا در استان کرمان […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.