پیک چهارم| کرمان در بین ۱۲ استان با شیب بسیار تند کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که ۱۲ استان از جمله کرمان در شیب بسیار تندی از موج جدید کرونا قرار دارند و باید مراقب بود که از خسارت وارده کم شود.

نمودار روند بستری و فوت استان کرمان نیز این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. به طوری که در هفته اخیر روند بستری افزایش یافته است. در عین حال اما موارد فوت ثابت مانده است.

61896517 1

11 استان اردبیل، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، قم، فارس هم  از دیگر استان‌هایی هستند که شیب بسیار تند بیماری را تجربه می‌کنند.

باید توجه کرد که به گفته وزارت بهداشتی‌ها، سرعت افرایش موارد بستری در موج چهارم بیماری ۳.۷ برابر نسبت به مدت مشابه در موج دوم و سوم است.

61896504

61896503 1

نکته دیگر این که در هفته اخیر یعنی از ۱۳ تا ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده بالغ بر ۱۰۳۰۲۱ نفر بوده است. تعداد موارد جدید بستری ۱۳۲۰۵ نفر و تعداد موارد فوت شده جدید نیز ۱۱۷۰ نفر بوده است./ایسنا

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68109
1 نظر
  1. […] پیک چهارم در استان کرمان در حالی اتفاق افتاد که جانشین ستاد کرونای استانی علت آن را خریدهای شب عید از سوی مردم می‌داند و معتقد است هنوز سوغات سفرهای نوروزی در راه است. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.