پیش‌بینی افزایش تعداد فوتی‌های کرونایی در روزهای آینده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به تعداد زیاد مبتلایان به کرونا پیش‌بینی کرد تعداد فوتی‌های کرونایی در روزهای پیش رو افزایش داشته باشد.

دکتر حسین صافی زاده درباره وضعیت کرونا در استان کرمان گفت: متاسفانه روز به روز موارد سرپایی ما بیشتر می شود و روند بستری ها نیز افزایشی است.

وی میزان مثبت شدن تست تشخیصی کرونا در استان را افزایشی اعلام کرد و افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند، وضعیت ما در آینده خیلی خوب نخواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با پیش بینی اینکه باتوجه به تعداد زیاد مبتلایان، پیش بینی ما این است که تعداد فوتی های کرونایی در روزهای پیش رو افزایش یابد، بیان کرد: متاسفانه روز گذشته ۷ نفر در کرمان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند باید مد نظر داشت طی چند ماه اخیر تعداد مرگ های روزانه کرمان بیشتر از ۵ مورد نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که تا کنون چند درصد مردم استان کرمان به کرونا مبتلا شده اند؟ اظهار کرد: برای دستیابی به این موضوع باید مطالعاتی انجام شود و براساس یافته ها می توان تخمین زد که چند درصد مردم استان کرمان به کرونا مبتلا شده اند باید مدنظر داشت تعدادی از مبتلایان بدون علامت بوده و برخی ها به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کرده اند بنابراین نمی توان جواب این سوال را داد.

صافی زاده درباره وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان کرمان نیز به ایسنا گفت: ظرفیت تخت های بیمارستانی اختصاص یافته به بیماران کرونایی ما محدود است و اگر تعداد بیماران بستری رو به افزایش باشد و ظرفیت همه بیمارستان ها تکمیل شود، مجبوریم به سمت نقاهتگاه ها یا برپایی بیمارستان صحرایی و انجام اقدامات دیگر سوق پیدا کنیم اما خوشبختانه تا این لحظه ظرفیت بیمارستان های کرمان هنوز تکمیل نشده است.

او در ادامه سخنانش در مورد واکسیناسیون نیز اظهار کرد: اگر طبق برنامه زمان بندی شده واکسیناسیون را انجام دهیم تا پایان سال کل استان واکسن دریافت می کنند منتهی این منوط به تامین واکسن است و حتما براساس اولویت بندی واکسیناسیون صورت خواهد گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: تاکنون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان حدود ۸ هزار واکسن نوبت اول و هزار و ۷۰۰ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند.

او بیان کرد: قبلا سنین پایین کمتر درگیر بیماری کرونا می شدند اما در پیک جدید متاسفانه افراد کم سن و سال و کودکان نیز به کووید ۱۹ مبتلا می شوند.

صافی زاده با تاکید برآنکه اکنون بخش عمده ای از استان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به تعداد زیاد مبتلایان به کووید‌۱۹ و کنترل این بیماری باید تغییری در جامعه رخ دهد و این تغییر همان اعمال محدودیت هاست و هدف ما از این اقدام این است که جلوی انتشار ویروس را در جامعه بگیریم.

او عادی انگاری را از علل اوج گیری کرونا و آغاز پیک چهارم دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط قرمز باید همه متفاوت عمل کنیم لذا باید برخی از کسب و کارهای غیر ضرور تا فروکش کردن بیماری تعطیل و منع تردد اعمال شود و ما با این کار می توانیم سرعت افزایشی پیک را کاهش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن درخواست از مردم برای همکاری در اجرای پروتکل های بهداشتی افزود: متاسفانه اکنون شیب ابتلا در استان زیاد است و اگر این روند افزایشی کنترل نشود با مرگ و میرهای فراوانی در جامعه روبرو خواهیم بود./ایسنا

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68274
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.