مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خبر داد:


شناسایی ۴۱ ذخیره‌گاه جنگلی در جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۴۱ ذخیره‌گاه جنگلی به مساحت سه هزار و ۴۰۰هکتار در هفت شهرستان جنوبی استان شناسایی و ثبت شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حمزه احمدی این اقدام را در راستای حفاظت از ذخایر ارزشمند جنگلی دانست و اظهار داشت: مساحت قبلی ذخیره گاههای جنگلی منطقه جنوب کرمان یکهزار و ۴۸۳ هکتار بود که محدوده ذخیره‌گاههای جدید شناسایی شده نیز پس از بررسی و تایید در کمیته فنی در روزنامه های محلی آگهی و ابلاغ عمومی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان درختان جنگلی بادام کوهی، ارس، داز و کهور ایرانی را از جمله گونه های موجود ذخیره گاه جنگلی این منطقه اعلام کرد.

وی هدف از ثبت ذخیرگاه های جنگلی را در راستای جهش عملکردی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و طرح ۹ در ۹۹ و نیز براساس ماده یک قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخائر جنگلی کشور و ماده ۵۰ قانون حفاظت و بهره برداری از عرصه های جنگلی و مرتعی برشمرد.

احمدی اجرای عملیات اصلاحی و بهداشتی، قرق، نهالکاری و بذرکاری، ایجاد آتش بر و جلوگیری از حریق را از جمله اقدامات پیش بینی شده برای حفاظت ذخیره گاههای ارزشمند جنگلی عنوان کرد.

وی گونه های جنگلی را از ظرفیت های ارزشمند حیات بشری و نمادی کهن از سرمایه های طبیعی دانست و خواستار حفاظت و توسعه این ذخیره گاهها شد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68324
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.