برخورد قانونی با برگزارکنندگان مراسم جشن و عزا در رفسنجان

دادستان‌ عمومی و انقلاب شهرستان‌ رفسنجان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به این‌ بیماری گفت: با برگزارکنندگان مراسم‌ جشن عروسی، عزاداری، افطاری، دورهمی‌ها و تجمعات که تهدیدی علیه سلامتی جامعه است، برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، ایمان‌ شهسواری روز چهارشنبه در تشریح این خبر به رسانه ها افزود: در حال حاضر با آمار افزایشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا بصورت بستری و سرپایی مواجه هستیم‌ و وضعیت‌ کنونی شهرستان رفسنجان بنا به اعلام وزارت بهداشت، بحرانی است.

وی ادامه داد: برگزاری آئین‌ هایی همچون عروسی، عزاداری و ترحیم، دورهمی های خانوادگی و تجمعات بستر شیوع بیماری کرونا را فراهم‌ کرده و موجب شده کرونا با شیب تندی افزایش یابد.

دادستان رفسنجان با اشاره به نزدیک شدن به ایام‌ ماه مبارک رمضان توصیه کرد: در این ماه مراسم افطاری برگزار نشود تا سلامتی افراد به خطر نیفتد.

شهسواری تاکید کرد: برگزاری هرگونه آیین عروسی، ترحیم، افطاری، دورهمی و تجمعات ممنوع است و با هر نوع تخلف برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

شهسواری خاطرنشان کرد: در صورت دریافت هرگونه گزارش مبنی بر برگزاری تجمع و دورهمی ها که بیشترین دلیل افزایش آمارهای کنونی است، با متولیان برنامه و صاحبان مجالس به جرم تهدید علیه سلامتی جامعه برخورد قانونی و قضایی صورت خواهد گرفت.

وی از مردم خواست، ضمن احترام به قوانین و مقررات در راستای حفظ سلامتی جامعه و به منظور کنترل این بیماری، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68328
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.