گلایه چندباره زینی‌وند از توسعه نامتوازن استان

استاندار کرمان گفت: در لایه های مختلف نامتوازنی بسیاری در سطح استان کرمان وجود دارد و در ورزش نیز اینگونه است و در بخش های مختلف و شهرستان ها نامتوازنی بیداد می کند.

به گزارش کرمان نو، علی زینی وند پیش از ظهر امروز ۲۵ فروردین ماه در نشست صمیمی با روسای هیئت های ورزشی استان کرمان اظهار کرد: ورزش یک حوزه چندوجهی است و توجه به آن باید جزو رئوس برنامه های ما در استان باشد.

وی افزود: کرمان در رشته های مختلف ورزشی از استان های برتر کشور است و با توجه به ظرفیت هایش، باید اینگونه باشد و لازم است ورزش استان سرآمدتر از وضعیت کنونی باشد و باید تقویت شود.

زینی وند با اشاره به گلایه و درخواست های روسای هیئت های ورزشی تصریح کرد: باید حتما توازنی در حوزه های موردنظر ایجاد شود و آمادگی دارم به صورت جدی ورود و مسائل را پیگیری کنم، ضمن اینکه مطالبه گری باید عادلانه و فنی باشد.

استاندار کرمان بیان کرد: در لایه های مختلف نامتوازنی بسیاری در سطح استان کرمان وجود دارد و در ورزش نیز اینگونه است و در بخش های مختلف و شهرستان ها نامتوازنی بیداد می کند.

وی با بیان اینکه باید تمرکز و توجه ما به رفع این نامتوازنی و رفع فاصله ها باشد، گفت: توجه به ورزش روستائی و زیرساخت ها از مسائل مهم است. هرچند در ایجاد زیرساخت در روستا نیز مردانه فکر می کنیم و به فکر ورزش بانوان نیستیم که این مسائل باید مورتوجه باشد.

زینی وند با بیان اینکه در سرانه فضای ورزشیِ شهرها و ایجاد ورزشگاه های مدرن وضعیت استان کرمان خوب است و ما تاکید بر تعادل در ایجاد زیرساخت ها داریم، اظهار کرد: تیم داری بنگاه های اقتصادی فقط پرستیژ نیست بلکه یک ضرورت است و سود انجام مسئولیت های اجتماعی و تیم داری ورزشی ابتدا به خود آن شرکت می رسد.

استاندار کرمان با بیان اینکه در دنیا مسئولیت های اجتماعی علاوه بر اینکه وظیفه است، برای جلوگیری از آسیب ها و تداوم فعالیت ها باید ادامه یابد، تصریح کرد: بعد از دو دهه تیم داری باشگاه های معروف در استان کرمان که ۵۰ درصد بچه های تیم ها بومی نباشند، ضعف مشهود است و معلوم است به فکر استعدادیابی بچه های روستاها نبوده اند و کوتاهی ها در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر ایجاد توازن در پرداخت ها افزود: ظلم فاحش و بی عدالتی عریان است که که یکی در برج عاج و یکی بر زمین سوخته باشد و حتما دودش به چشم آن باشگاه و صنعت در درازمدت می رود.

زینی وند تصریح کرد: ما با حجم زیادی از پول که یک درصد از مسئولیت های اجتماعی بنگاه هاست، مواجه هستیم و پیشنهاد تشکیل سازمان مسئولیت های اجتماعی را دادیم که با فعالیت کمیته های مختلف و ایجاد یک توازن کوچک و شفافیت اتفاق فوق العاده ای در استان رقم می زند.

وی بیان کرد: باید صنایع و معادن استان به تناسب درآمد و سودی که از منابع خدادادی و سرمایه مردم به دست می آورد، در ورزش هزینه کنند. شرم آور است در چنین استانی با این همه ثروت، ورزشکاری از اعزام به مسابقات بین المللی باز بماند.

استاندار کرمان گفت: صنایع وظیفه دارند به مسئولیت های اجتماعی عمل کنند و این کارشان لطف نیست.

وی با اشاره به تدوین برنامه های عادلانه و حساب شده در حوزه ورزش اظهار کرد: باید با برنامه مدون از قهرمانان حمایت کنیم و هرکس از عمل به برنامه استنکاف کند با هر پشتوانه ای که باشد، بنده اسامی آنها را اعلام می کنم.

زینی وند تصریح کرد: اگر قهرمانان ورزشی را تکریم نکنیم، سرمایه اجتماعی افول می کند و دیگر این راه را کسی ادامه نمی دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68361
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.