لزوم نگاه ویژه دولت به توسعه فضای ورزشی روستاهای استان کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به جمعیت روستائی استان کرمان و نیاز به سرانه فضای ورزشی عنوان کرد: علی‌رغم همه تلاش ها نیاز است بخش دولتی، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی نگاه ویژه‌ای برای تقویت بخش مالی در زمینه توسعه فضای ورزشی روستاهای استان داشته باشند

به گزارش کرمان نو، میثم پاریزی امروز ۲۵ فروردین ماه در نشست صمیمی روسای هیئت های ورزشی استان کرمان با استاندار اظهار کرد: ۴۹ هیئت ورزشی در استان کرمان فعال هستند و ۸۷ تیم ورزشی در لیگ های مختلف کشور داریم که ۵۱ تیم مربوط به آقایان و ۳۶ تیم بانوان هستند.

وی افزود: در لیگ های برتر کشور که بالاترین سطح رقابت های ورزشی است، کرمان ۴۵ تیم ورزشی دارد که ۲۵ تیم متعلق به آقایان و ۲۰ تیم متعلق به بانوان است.

پاریزی تصریح کرد: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تقریبا ۱۶۲ پروژه در حوزه ورزش استان افتتاح شده و تا پایان شهریورماه ۵۰ هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه می شود.

وی بیان کرد: از مجموع افتتاحیه ها ۱۰۵ پروژه در دو سال اخیر بهره برداری شده و استان کرمان جایگاه خوبی در کشور دارد و میانگین سرانه فضای ورزشی ۶۰ متر و با کشور برابر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ باشگاه ورزشی در استان داریم و تلاش می کنیم رشد مناسبی این حوزه صورت گرفته و تصدی گری بخش دولتی کاهش یابد، گفت: در دوران شیوع کرونا در زمینه تسهیلات پرداختی به باشگاه ها ۵۷۱ پرونده داشتیم و ۲۷ میلیارد تومان درخواست تسهیلات ارائه و فقط ۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به جمعیت روستائی استان کرمان و نیاز به سرانه فضای ورزشی عنوان کرد: علی رغم همه تلاش ها محدودیت های زیادی در استان داریم و نیاز است بنگاه های اقتصادی، صنایع و بخش دولتی نگاه ویژه ای برای تقویت بخش مالی در زمینه توسعه فضای ورزشی روستاهای استان داشته باشند.

پاریزی تصریح کرد: استان کرمان جایگاه مطلوبی در کسب سهمیه های مسابقات جهانی، المپیک و پارالمپیک دارد و تا امروز چهار سهمیه برای المپیک توکیو داریم که احتمال زیاد چهار سکو برای ما خواهد بود و این ورزشکاران نیازمند حمایت هستند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده اقدامات مثبتی انجام داده ایم، افزود: با تقویت روحیه و نشاط عمومی، تقویت غرور جوانان و … می توانیم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم و کرمان استانی استثنایی در ورزش کشور است و باید به تقویت ورزش استان کمک کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تعدادی از مدیران هیئت های ورزشی مسائل و درخواست های خود از جمله نیاز حمایت مالی را بیان کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68365
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.