رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد:


پاکبانان جیرفتی واکسن کرونا دریافت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تعدادی واکسن مطابق با آماری که با شهرداری جیرفت هماهنگ شده بود به پاکبانان براساس کارت شناسائی و ثبت در سامانه تزریق شد.

به گزارش کرمان نو، اصغر مکارم از تزریق واکسن به پاکبانان جیرفتی براساس آمار شهرداری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گردش ویروس ویروس کرونا در سطح جامعه، مهمترین اقدام برای مصون ماندن از این بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی است که بخش عمده این پروتکل ها در جامعه مربوط به اصناف است.

وی با بیان اینکه آمار ابتلاء به کرونا در منطقه جنوب کرمان صعودی است و تعداد افراد بستری از ۷۰ نفر گذشته و این یعنی دچار خیز بزرگی از بیماری شده ایم، افزود: آمارها بیشتر خانوادگی است که به دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی ها برمی گردد و راه دیگری نداریم و مجبوریم در شرایط موجود سخت بگیریم.

مکارم تعامل بین بخشی را در عبور از موج های سهمگین کرونا موثر دانست و گفت: یک پیک کووید۱۹ در منطقه را تجربه کردیم که به دلیل همکاری ها و در کنار آن رعایت مردم شاهد موج های کمتری بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آخرین وضعیت تزریق واکسن کووید ۱۹ به کادر درمان اظهار کرد: با توجه به کمبودهایی که در توزیع واکسن در سطح کشور وجود دارد تاکنون از مجموعه ۴۶۰۰ نفر کادر دانشگاه که در اولویت دریافت واکسن هستند، کمتر از ۲۵ درصد واکسینه شده اند که با ارسال بیش از ۳۰۰۰ دوز واکسن طی هفته جاری به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، گروه های حوزه بهداشت و درمان دانشگاه واکسینه خواهند شد.

وی واکسینه گروه های پرخطر را اولویت بعدی عنوان کرد و گفت: با وجود واکسن ایرانی تمام اقشار جامعه نیز به مرور با توجه به اولویت ها در راستای کنترل بیماری واکسینه خواهند شد.

مکارم با اشاره به عدم امکان دخل و تصرف در تزریق واکسن و انجام واکسیناسیون مطابق جدول تعریف شده، گفت: امکان تغییر اولویت ها را نداریم و واکسیناسیون با توجه به اولویت هایی که وزارتخانه مشخص می کند، تزریق خواهد شد.

وی از واکسیناسیون پاکبانان جیرفتی خبرداد و افزود: تعدادی واکسن هم مطابق با آماری که با شهرداری جیرفت هماهنگ شده بود به پاکبانان براساس کارت شناسائی و ثبت در سامانه تزریق شد و اولویت ها برای ما مشخص است و با حساسیت باید گزارش تزریق های صورت گرفته ارسال شود تا سهمیه بعدی واکسن مجددا دریافت گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68618
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.