حریم قلاع دختر و اردشیر تعیین تکلیف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه حریم قلاع دختر و اردشیر تقلیل یافته است، اظهار کرد: باتوجه به ابلاغ بازنگری حریم پس از انعقاد توافق شهرداری با میراث منوط به این است بازسازی و نوسازی در محدوده های تعیین شده الزاما براساس طرح جامع ساماندهی که به تصویب وزارتخانه برسد، انجام شود.

به گزارش کرمان‌نو، فریدون فعالی در خصوص حریم قلعه اردشیر و قلعه دختر کرمان گفت: بازنگری حریم قلاع دختر و اردشیر پس از بررسی های میدانی و مطالعات باستان شناسی مورد تصویب شورای حریم وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حریم این قلاع تقلیل یافته است، اظهار کرد: باتوجه به ابلاغ بازنگری حریم پس از انعقاد توافق شهرداری با میراث، منوط به این است بازسازی و نوسازی در محدوده های تعیین شده الزاما براساس طرح جامع ساماندهی که به تصویب وزارت برسد، انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه کرد: مشکل این منطقه اساسا با این مصوبه، حل خواهد شد و مالکین این منطقه می توانند ساختمان هایی که ساخته شده را بازسازی و ساماندهی کنند و همچنین آنهایی که در آنجا زمین دارند می توانند تا ۴.۵ متر ارتفاع ساختمان سازی کنند و نهایتا خرید و فروش در این منطقه آزاد می شود.

وی درباره زمان نهایی شدن مصوبه گفت: مصوبه نهایی شده است و فقط باید ما با شهرداری توافق بکنیم. لذا طرح ما ظرف یک هفته آماده می شود و حدود یک ماه آینده این مصوبه ابلاغ خواهد شد و در آن زمان تکلیف ساکنین این منطقه کاملا مشخص می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68768
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.