موافقت وزیر ارشاد با استمرار فعالیت جشنواره موسیقی نواحی در کرمان

در پی نشست دکتر پورابراهیمی با وزیر ارشاد، جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان ماندگار شد.

به گزارش کرمان‌نو، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: موضوع عدم استمرار برگزاری رخداد مهم موسیقی نواحی که اخیرا در فضای رسانه ای استان کرمان مطرح است، یکی از مطالبات جدی ماست.

وی افزود: با توجه به قدمت ۱۳ ساله این جشنواره مهم در کرمان باید این موضوع استمرار داشته باشد و عدم برگزاری این جشنواره برای ما قابل قبول نیست

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، پورابراهیمی تصریح کرد: موسیقی نواحی ایران یکی از رخدادهای مهم هنری استان کرمان است که به ارتقاء ظرفیت های کشور در حوزه موسیقی نواحی کمک کرده و به شکلی به عنوان کانون موسیقی ایران محسوب می شود و هرگونه تغییری در این مورد قابل قبول نیست و وزارت ارشاد باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درخواست این است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چه سریع تر برنامه زمانبندی برگزاری موسیقی نواحی را برای نیمه دوم امسال به کرمان ابلاغ کند که موضوع استمرار برگزاری این جشنواره در کرمان منتفی نشود.

وی با اشاره عدم تکمیل تالار مرکزی شهر کرمان علی رغم کمک های انجام شده در طول سال های اخیر گفت: انتظار است عملیات ساخت این مجموعه به پایان برسد.

پورابراهیمی همچنین از وزیر ارشاد درخواست کرد تا کمک به موسسات فرهنگی، بررسی مشکلات مطبوعات کرمان، حمایت از مطبوعات و تسریع در زمینه صدور مجوزها را در دستور کار قرار دهد.

بنابراین گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: کرمان ظرفیت استمرار برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را دارد و با استمرار این جشنواره در کرمان موافق هستیم.

“عباس صالحی” با اشاره به درخواست دکتر پورابراهیمی مبنی بر تکمیل تالار مرکزی کرمان افزود: تا پایان دولت دوازدهم عملیات ساخت این مجموعه فرهنگی و هنری به اتمام می رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیگر درخواست نماینده مردم کرمان و راور مبنی بر کمک به موسسات فرهنگی، بررسی مشکلات مطبوعات کرمان، حمایت از مطبوعات و تسریع در زمینه صدور مجوزها افزود: تمامی این موارد در بازه زمانی مشخص عملیاتی و به انجام خواهد رسید.

https://kermaneno.ir/?p=66715

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68772
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.