کسری تولید آب در شهر کرمان ۱۱۴۵ لیتر بر ثانیه است

مدیر آب فاضلاب شهرستان کرمان میزان کسری تولید آب در شهر کرمان را یک هزار و ۱۴۵ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: این کمبود در سایر شهرهای شهرستان کرمان ۲۷۲ لیتر در ثانیه است.

به گزارش کرمان نو، حمید صمدانی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه منابع امور آب شهرستان کرمان با اشاره به بارش‌های نامناسب در کرمان اظهار کرد: تابستان سال گذشته در شهر کرمان با کمبود آب مواجه بودیم و به ۲۶ منطقه شهر آب رسانی سیار انجام شد که در مجموع ۷۳ تانکر آب بین مردم این مناطق توزیع شد.

وی تعداد چاه‌های شهر کرمان را ۱۰۷ حلقه ذکر و اظهار کرد: همچنین سه رشته قنات و ۲۷۵ هزار انشعاب آب در این شهر وجود دارد.

صمدانی نیاز آبی شهر کرمان را ۳ هزار و ۷۹ لیتر بر ثانیه ذکر کرد و گفت: این در حالیست که توان تولید آب یک هزار و ۹۳۴ لیتر بر ثانیه است.

وی میزان کسری تولید آب در شهر کرمان را یک هزار و ۱۴۵ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: این کمبود در سایر شهرهای شهرستان کرمان ۲۷۲ لیتر در ثانیه است.

مدیر آب فاضلاب شهرستان کرمان تأمین آب از دشت شهید سلیمانی را یکی از طرح‌های اضطراری برای جبران کسری آب شهر کرمان دانست و گفت: این طرح هم اکنون در حال اجراست و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گفته صمدانی تأمین آب از دشت‌های جوپار و حسین‌آباد نیز از دیگر طرح‌های تعریف شده در این خصوص است که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر آب فاضلاب شهرستان کرمان بیان کرد: یافتن منابع آبی اصلی ترین چالش در شهرستان کرمان است. آب شرب شهرها و روستاهای این شهرستان از طریق ۷۷ حلقه چاه و ۲۶ چشمه و قنات تأمین می‌شود.

وی مجموع انشعابات در شهرستان کرمان را ۵۸ هزار و ۱۵۶ فقره ذکر کرد و گفت: در شهرستان کرمان با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستیم.

صمدانی از نیاز به ۱۳ تانکر برای آبرسانی سیار در بخش شهری و چهار تانکر برای آبرسانی در بخش روستایی شهرستان کرمان خبر داد و گفت: برای این منظور به ۱۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

مدیر کل سازمان برنامه و بودجه استان کرمان هم در این جلسه صرفه جویی را یکی از مهم‌ترین راهکارها در این زمینه دانست و گفت: بحث جداسازی آب فضای سبز از آب شرب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جعفر رودری تأمین آب شرب شهر کرمان و شهرها و روستاهای اطراف را از اولویت‌های اساسی دانست و در خصوص تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز قول مساعد داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69375
1 نظر
  1. […] بسته خبری امشب از کسری ۱۱۴۵ لیتری آب شرب در کرمان تا تعطیلی مراکز تعویض پلاک شهرهای قرمز […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.