اعلام نتیجه اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای شهر استان کرمان تا ۲۱ اردیبهشت

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان گفت: نتیجه اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای شهر استان کرمان تا ۲۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

به گزارش کرمان نو، علیار اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه و نیم تا برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ باقی‌مانده اظهار داشت: جریان برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۱۸ اسفندماه سال گذشته در استان کرمان با ثبت‌نام داوطلبین شوراهای اسلامی شهرها آغاز شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان گفت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از هفته آینده آغاز خواهد شد و در بحث زیرساخت‌ها و روند برگزاری اجرایی انتخابات براساس برنامه زمان‌بندی شده پیش می‌رود.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان به فرآیند بررسی تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در مرحله تایید صلاحیت هیئت‌های نظارت هستیم و در بحث بررسی صلاحیت ها، اخذ استعلام‌ها تنها از طریق مراجع چهارگانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شکایات داوطلبان شورای شهر در هیئت‌های نظارت در حل بررسی است و تا روز ۲۱ اردیبشهت ماه اعلام می‌شود گفت: بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی تا ۱۵ اردیبهشت ماه به پایان رسیده و شانزدهم به هیئت نظارت بخش‌ها اعلام و در نهایت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه براساس برنامه ابلاغ شده وزارت کشور و شورای نگهبان به هیئت مرکزی نظارت بر شوراهای مجلس شورای اسلامی فرآیند برگزاری مراحل انتخابات در استان کرمان پیش می‌رود ادامه داد: ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها نیز از ۱۶ فروردین ماه آغاز شده و به مدت هفت روز تا ۲۳ فروردین ماه انجام شد.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهایی که در سراسر استان کرمان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی را برگزار می کنند، بیش از ۲۵۰۰ روستا است افزود: در شوراهای روستایی استان تعداد کرسی‌ها ۹ درصد نسبت به دوره قبل افزایش و جمع ثبت‌نام شوندگان ۱۱ درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.