فهرست اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر کرمان نهایی شد

رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کرمان گفت: ترکیب ۱۱ نفره مورد حمایت اصولگرایان برای انتخابات شورای اسلامی شهر مرکز این استان آماده و فهرست آن نهایی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مهدی عرب پور روز دوشنبه اظهارداشت: ممکن است تغییر یک یا دو نفری در این ترکیب به علت انصراف برخی اعضا رخ دهد که نفرات جایگزین آنها از بین افراد با همان گرایش های تحصیلی و از میان رزرو ۱۵ نفره که ترکیب آنها آماده است، انتخاب خواهد شد.

به گفته وی اسامی این فهرست در قالب اطلاعیه ای طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

سهم خواهی نداشتیم

رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه احزاب اصلی اصولگرا که این فهرست ذیل کمیته ای سیاسی متشکل از آنها و براساس پیشنهادهایشان بسته شده، از ابتدا سهم خواهی در مورد ترکیب لیست نداشتند گفت: لیست نهایی از بین احزاب اصلی اصولگرا شامل حدود ۲۰ حزب و گروه تشکیل شده است.

به گفته عرب پور نمایندگان احزاب اصلی بر روند انتخاب افراد لیست نظارت داشتند و لذا این احزاب و گروه ها افراد منتخب را بپذیرند.

ادعا نداریم لیست مورد حمایت همه باشد

رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کرمان در عین حال بیان کرد: البته نمی توانیم ادعا کنیم که ۱۰۰ درصد همه احزاب و تشکل ها لیست ما را می پذیرند، اما ۲۰ مورد از احزاب و گروه های دارای سابقه بر سر آن اجماع دارند و آن را پذیرفته اند.

به گفته وی ترکیب این لیست از بین همه تشکل های مهم اصولگرای عضو شورای وحدت، ائتلاف و حتی برخی تشکل های مستقل تعیین شده است.

احتمال لیست های جداگانه منتفی نیست

عرب پور همچنین در عین حال که تاکید کرد تلاش دارند لیست واحد بین اصولگرایان داده شود گفت: ترکیب لیست ما جامع و کامل است اما احتمال دارد برخی افراد و گروه های اصولگرا هم بخواهند لیست های جداگانه بدهند که ممکن است بخش عمده لیست آنها هم از لیست ما انتخاب شده باشد.

وی ملاک های عمومی برای انتخاب افراد مورد حمایت اصولگرایان در فضای رقابت های انتخابات شورای اسلامی شهر کرمان را تقوا، پاکدستی و اعتقاد به اصول انقلاب و ولایتمداری برشمرد و گفت: تلاش شده در این لیست از همه تخصص ها، سوابق مدیریتی و گرایش های تحصیلی در زمینه های مختلف عمران، اقتصاد و امور مالی، حقوق، امور اجتماعی و فرهنگی و مدیریت و مبلمان شهری انتخاب شود.

به گفته این فعال سیاسی اصولگرا، سه تا چهار نفر از ترکیب ۱۱ نفره مورد حمایت اصولگرایان ذیل شورای وحدت و ائتلاف از اعضای دور قبلی یا دوره های پیشین شورای شهر کرمان هستند و نصف ترکیب نیز از بین افراد «تقریبا جوان» انتخاب شده است.

عرب پور با بیان اینکه چند روند و ساختار امتیازدهی برای انتخاب اعضای لیست ایجاد و حدود ۲ ماه زمان برای آن گذاشته شد افزود که از خانم ها هم در این لیست استفاده شده است.

ضرورت مشارکت در انتخابات شوراها

این فعال سیاسی در ادامه با تشریح جایگاه و نقش مهم شوراها در عمران و آبادانی شهرها و روستاها گفت: هرچه از عمر شوراها می گذرد نگاه به این نهاد هم تغییر می کند و مردم متوجه شده اند که از کارکردهای شوراها تنها یکسری کارهای معمولی و عرفی نیست.

وی افزود: مردم امروز می بینند که شوراها در جایگاه قانونی خود انتخاب شهردار و حتی برخی موارد قانونگذاری را برعهده دارند و نیز در عمران و آبادانی شهر و روستا از نقش بسیار مهمی برخوردارند.

نگرش سیاسی مهم نیست، اما اصل نباشد

رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان همچنین درباره ملاک های انتخاب نامزدهای انتخابات شوراها گفت: اشکال ندارد فردی برای انتخاب خود در انتخابات شوراها نگرش سیاسی داشته باشد اما این موضوع اصل نباشد بلکه تخصص و توانمندی باید ملاک باشد.

به گفته وی، اگر فردی ناتوان تنها به علت آنکه در یک گرایش سیاسی قرار دارد برای مدیریت شهری انتخاب شود، عمران و آبادانی شهر و روستا و در نتیجه زندگی خود مردم دچار اشکال می شود.

عرب پور اظهارداشت: شورای کارآمد به حال مردم و منطقه مفید و سودمند خواهد بود و انتظار می رود که مردم خودشان به حال خودشان توجه کنند و توانمندان را برگزینند.

ششمن دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و نیز انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71236
1 نظر
  1. […] بسته خبری امشب از آخرین وضعیت لیست‌های کاندیداهای شورای شهر تا تذکر نماینده کرمان به وزیر جهاد کشاورزی […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.