بهره‌مندی بیش از ۲۰۰۰ نفر از خدمات طرح سحاب در کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از بهره مندی بیش از ۲۰۰۰ نفر از خدمات اجرای طرح سحاب(سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه) در اماکن گردشگری، تاریخی و عمومی خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، رضا فلاح امروز سوم خردادماه با اشاره به اجرای فرآیند بازنگری و اصلاح طرح سحاب با رویکرد ارتقاء کارکرد و ظرفیت های امدادی و بشردوستانه با عنوان “سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه” اظهار کرد: اکیپ های گشت سیار پیاده و دوچرخه سوار با رویکرد پیشگیرانه، ایمنی، حمایتی و مراقبتی ویژه حوادث طبیعی، غیرمترقبه و بیماری های همه گیر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با محوریت پیشگیری از کرونا اجرا شد.

وی با اشاره به بهره وری ۲۰۲۳ نفر از خدمات امدادی و بشردوستانه افزود: این طرح با اولویت پیشگیری، رویکرد ایمنی و سلامت از قبیل هشدار و بازداری افراد از ورود به مناطق نا امن و خطرآفرین، پیشگیری از بیماری های شایع و واگیردار و همچنین توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، بسته های بهداشتی و غذایی اجرا شده است.

فلاح تصریح کرد: اعضای تیم سحاب در شهرستان های کرمان، انار، رفسنجان، سیرجان، کهنوج، فهرج، ساردوئیه، راین، شهداد و ماهان در اماکن عمومی مانند پارک ها و بوستان ها، اماکن تاریخی و گردشگری، بازار، مصلی و مسجد جامع، امامزاده و … در قالب تیم های دو نفره پیاده یا دوچرخه سوار حضور یافتند.

گفتنی است: طرح ملی سحاب “سفیران حمایت امدادی و بشردوستانه” با رویکرد دسترسی فراگیر به اقشار مختلف آسیب پذیر از قبیل مسافرین نوروزی و تابستانی مستقر در نقاط سیاحتی گردشگری ساحلی و فرهنگی (زیارتی و تاریخی) مسافرپذیر و آسیب پذیر، شرکت کنندگان در آیین ها، رویدادها، اجتماعات و مناسبت های ملی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی، افراد در معرض بیماری های همه گیر و … راه اندازی شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71242
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.