تفاهم‌نامه تشکیل قرارگاه مشترک امدادونجات مرد میدان در کرمان منعقد شد

تفاهم‌نامه تشکیل قرارگاه مشترک امدادونجات مرد میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بین جمعیت هلال احمر استان کرمان و سپاه ثارالله منعقد شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، تفاهم‌نامه تشکیل قرارگاه مشترک امدادونجات مرد میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای اجرای قانون مدیریت بحران کشور و توسعه اهداف بشر دوستانه و مشترک بین سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله و رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های ۲ دستگاه به امضای طرفین رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، قرارگاه مشترک امداد و نجات به منظور توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های مرتبط با مدیریت مشارکت‌های مردمی در مدیریت بحران و استفاده از ظرفیت‌های طرفین در ارائه خدمات بشردوستانه ایجاد می‌شود.

رضایت‌مندی اجتماعی از طریق هم افزایی ظرفیت‌های طرفین در مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی غیرمترقبه، ارتقای سطح تاب آوری، آمادگی جامعه و افزایش توان پاسخگویی موثر و سریع در برابر حوادث و سوانح از اهداف تفاهم‌نامه اعلام شده است.

همچنین از دیگر این اهداف این تفاهم نامه می‌توان به بهره‌مندی از توان و ظرفیت جمعیت هلال احمر و سپاه ثارالله استان به منظور حضور در عملیات‌ها و خدمات رسانی به مناطق محروم و آسیب پذیر کرمان و طرح‌های بشردوستانه استانی، اشاره کرد.‌

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در آیین انعقاد این تفاهم نامه با تبریک سالروز آزادی خرمشهر گفت: این جمعیت هر جا در کنار نیروهای سپاه در حوادث استانی و ملی همراه بود، رضایت اجتماعی مورد نظر این تفاهم نامه به سرعت ایجاد شد.

رضا فلاح با اشاره به ضرورت انعقاد تفاهم نامه حوادث کشور و استان حادثه خیر کرمان گفت: این حوادث به تنهایی پوشش داده نمی شود و اگر دستگاه های اجرایی کنار هم باشند، رضایت اجتماعی شکل می گیرد و علاوه بر ارتقای سرعت امدادرسانی، هزینه‌ها را کاهش می دهد.

وی تصریح کرد: استان کرمان سال گذشته رتبه نخست امدادرسانی کشور را چه در نیروی تخصصی و چه در تعداد حوادث کسب کرد، ضمن اینکه در استان‌های دیگر از جمله گلستان، سیستان و بلوچستان و حمیدیه حوادثی را پوشش دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: در این زمینه کرمان همواره در خط مقدم قرار داشته که از این نظر نیز به خود می بالیم.

وی با اشاره به ورود جمعیت هلال احمر کرمان به مسائل ضروری این استان گفت: امروزه در بیشتر مناطق این استان مرکز جامع توانبخشی در راستای کمک به وزارت بهداشت ایجاد می شود.

وی افزود: کرمان در اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور همپوشانی دستگاه‌ها موفق عمل کرد و روزانه یکهزار و ۵۰۰ نفر به داروخانه‌های هلال احمر این استان مراجعه می کنند که این داروخانه‌ها به مرکز آرامش تبدیل شده است.

فلاح بیان داشت: همچنین جمعیت هلال احمر در محرومیت زدایی اقداماتی در زمینه معیشت، حمایت و درمان انجام داده و در حوزه آموزش متولی هستیم و هرآنچه آموزش‌ها بیشتر شود، خود مردم می‌توانند امدادگر شوند.

وی با تاکید بر اینکه همواره تلاش کرده ایم با تمامی توان برای نجات جان مردم اقدام کنیم عنوان کرد: امروز روستاها را با ایجاد خانه هلال توانمند کردیم و تاب آوری آن را ارتقا دادیم و هدف این تفاهم نامه که با نام سردار شهید سلیمانی مزین شده، رضایتمندی، تاب آوری و استفاده مشترک از ظرفیت ۲ دستگاه برای پوشش حوادث محرومیت زدایی و آموزش بوده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سپاه با همه توان از ۲ ارگان حمایتی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت می‌کند زیرا این مجموعه ها با نگاه مومنانه و انقلابی در کنار مردم قرار گرفته اند و ضمن ارائه خدمت بی‌منت به مردم، در جامعه امید تولید می‌کند.

سردار حسین معروفی افزود: هلال احمر جامعه را در زمان بحران و نیاز، مردم را امیدوار نگه می‌دارد و سپاه رسالت حفاظت از انقلاب و این دستاوردهای آن را دارد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در قالب دولت تعریف می‌شود اما در حقیقت ماموریت حاکمیتی دارد زیرا مربوط به مردم و کلان جمهوری اسلامی است، دولت ها می‌روند اما مردم و انقلاب اسلامی است که باقی می‌مانند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بزرگ حاج قاسم که عزت آفرین ملت ایران، کرمان و شیعه بود، مظلومیت در حیات و شهادت است که تاکنون بسیاری از اقدامات بزرگ او هنوز هم تحلیل نشده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در عرش قرار گرفتن حاج قاسم به واسطه نزدیکی به خدا است و با وجود اقدامات دولت های غربی، خداوند نگذاشت حاج قاسم را به فرش بیاورند.

وی تاکید کرد: عزت را فقط خدا می‌دهد و امروز مجموعه هلال احمر بدون نگاه سیاسی، قومی و بانگاه دین، انقلاب و انسانیت در صحنه قرار گرفته و به همین دلیل مردم شما را دوست دارند زیرا دنبال امتیاز و رای مردم نیستید.

سردار معروفی با تاکید بر فعالیت جهادگونه هلال احمر گفت: از این نظر بسیج با مشارکت جمعیت مومنانه مردمی در کنار شما قرار دارد.

وی عنوان کرد: استان کرمان ۲ هزار و ۱۰۰ پایگاه و گروه جهادی دارد که در زمان نیاز در کنار هلال احمر به مردم خدمت می‌کنند و سپاه و بسیج اولین نهاد با نگاه تکیه گاه مردمی نیز به این صحنه ورود می‌کند.

وی بیان داشت: نظام جمهوری با هدف زدودن فقر و فساد ایجاد شده و آمریکا دشمن اسلام و ملت ایران به عنوان بزرگترین شخصیت مبارزه با کفر، تروریسم و غده سرطانی برای بشریت است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برخی بی توجهی ها نباید ما را از صحنه خارج کند و در راه خود باید مستحکم باشیم، هیچ گاه طعنه ها حاج قاسم را سست نکرد ریرا می دانست که انقلاب و ولایت حق است و خداوند آن را به زیبایی دید.

وی بیان داشت: ما و هلال احمر در حوزه خدمت به مردم یکی هستیم، هلال احمر خانه ماست و در راه خدمت به مردم سپاه خانه شما است و در این راستا مهم آسایش و آرامش مردم است.

سردار معروفی افزود: تفاهم نامه امروز بهانه ای برای خدمت مردم و تولید قدرت برای ما و شما در جبهه انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم است، سپاه، بسیج و هلال احمر یکی شدند در کمک به مردم.

وی اضافه کرد: مردم با بسیج سپاه و هلال احمر تنها نیستند و در این حوزه براساس جلسات اولیه ای که داشتیم امروز یک حرکت در سیستم اداری و ستادی عملیاتی شد و این تفاهم نامه باید به شهرستان ها ابلاغ شود که در این مناطق نیز با همین نام شکل گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اعلام می کنیم در زمان نیاز هیچ کس نیاز به دستور ما ندارد، به جز سلاح و مهمات هرچه در سپاه است متعلق به مردم است و در گلستان نیز همینکار را کردیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان با ظرفیت های غنی، فقیر است گفت: بسیج در ۱۳ ماه ۶۴ روستای این استان را آبرسانی کرده و ارتقای آموزش‌ها کمک بزرگی به بحران‌ها است که گردان‌ها و داوطلبان را در حرکتی جهادی به جمعیت هلال احمر متصل می‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71401
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.