مشکلات ۴ واحد بزرگ اقتصادی استان کرمان بررسی شد

در نشست ستاد استانی اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان، مشکلات ۴ واحد بزرگ اقتصادی استان کرمان بررسی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست ستاد استانی اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان گفت: در برخی موارد با قضایای واقعی ناشی از اشتباهات دستگاه‌های اجرایی روبه رو هستیم که برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مشکلات متعددی ایجاد می‌کند.

او برقراری تعاملات به موقع بین دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حل مشکلات واحد‌های تولیدی و اقتصادی به نحوی اقدام می‌شود که حقوق دولت نیز استیفا شده و از تضییع حقوق دولتی نیز جلوگیری شود.

موحد با تاکید بر این مطلب که رعایت الزامات زیست محیطی ضروری است، تاکید کرد: باید تلاش شود که تبعات زیست محیطی پروژه‌های بزرگ تا حد امکان کاهش یابد؛ زیرا منابع زیست محیطی تجدید ناپذیر بوده و باید برای نسل‌های آینده حفظ شوند.

او با اشاره به این مطلب که مداخلات محیط زیست، سازمان بازرسی و سایر نهاد‌های نظارتی باید به موقع باشد؛ زیرا در غیر این صورت کل منابع و هزینه صرف شده به هدر خواهد رفت، بیان داشت: نظارت‌های بی موقع، مضر و برای کشور زیان بار است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: محیط زیست مسئول سلامت مردم است و باید محکم و به موقع به مسائل مربوطه ورود کرده و با دقت امور مربوطه را پیگیری کند.

موحد تصریح کرد: دست اندرکاران صنایع آلاینده و صنایعی که روند فعالیت آن‌ها موجب آلایندگی محیط زیست می‌شود، باید در یک مدت زمان معقول و منطقی نسبت به رفع آلایندگی‌ها اقدام کنند و در این رابطه دستگاه قضایی حامی سازمان‌های مربوطه در مسیر اجرای قانون است.

در این نشست، مشکلات ۲ شرکت فولاد در سیرجان و مشکلات آلومینیوم هزار در زمینه تمدید کارت بازرگانی و مشکلات کارخانه سیمان کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71749
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.