محیط زیست کرمان با توسعه در تعارض نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل در تقابل و تعارض با توسعه استان قرار ندارد گفت: این نهاد در کنار و همگام با توسعه کرمان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مرجان شاکری افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از ظرفیت‌های قانونی خود برای پیشبرد اهداف عالیه این نهاد نهایت استفاده را می‌برد.

وی با بیان اینکه محیط زیست دستگاهی با شرح وظایف گسترده است تصریح کرد: این نهاد علاوه بر جلوگیری از تخلفات شکار و صید، پایش های کیفی در صنایع را نیز زیر نظر دارد و برای استقرار صنایع در چارچوب ضوابط زیست محیطی باید اظهار نظر کند.

وی با بیان اینکه مطالعات و آموزش های زیست محیطی در کنار اقدامات انجام شده در سازمان حفاظت محیط زیست می تواند در پیشبرد اهداف این نهاد بسیار موثر باشد اظهار داشت: آموزش های موثر و جدی زیست محیطی در شبکه شاد برای دانش آموزان اجرا شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: اگر در سنین پایین اهمیت محیط زیست به دانش آموزان آموخته شود در آینده با مسئولان و افرادی مواجه خواهیم بود که با مسائل محیط زیست بیگانه نیستند و محیط زیست را به عنوان یک مانع نمی بینند بلکه به عنوان عنصر اثرگذار در سلامت مردم می دانند.

وی با بیان اینکه مسئولان همواره در کنار محیط زیست بوده و هستند و دولت تدبیر و امید با اقدامات انجام شده نشان داد به محیط زیست بسیار اهمیت می دهد گفت: طرح مطالعاتی تالاب جازموریان در سال ۹۵ و در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

شاکری همچنین با بیان اینکه مشکلات متعددی در حوزه محیط زیست وجود دارد تصریح کرد: اکنون استان کرمان گرفتار پدیده گرد و غبار است و یک وجه بسیاری از حوادث زیست محیطی است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دغدغه های محیط زیست کرمان که جزو دغدغه های زیست محیطی است، گرد و غبار و بحران آب است افزود: برداشت های بی رویه از منابع آبی کیفیت آب این استان را تنزل داده لذا با تغییر کیفیت منابع آبی شاهد خشک شدن برخی باغ های پسته شمال کرمان و تبدیل آن به کانون ریزگردها شده است.

شاکری ادامه داد: اگر از منابع آبی اصولی تر برداشت شده بود و برنامه ریزی داشتیم شاید امروز شاهد معضلات زیست محیطی همچون ریزگردها نبودیم و کاهش کیفیت منابع آبی و مهاجرت مردم که زمینه ساز مشکلات بعدی است را نداشتیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72027
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.