امضای طلایی از وزارت صمت حذف شد| رزم‌حسینی: در حوزه‌ی اکتشافات فقیر هستیم

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت می‌گوید موضوع امضای طلایی در سطح ملی باید برطرف شود و تا هفته‌ی آینده در حوزه وزارت صنعت و معدن امضای طلایی نخواهیم داشت.

علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز جمعه – ۲۱ خرداد- در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و جلسه هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان کرمان با اشاره به تفویض اختیار گام به گام به استان‌ها گفت: شش هزار معدن در کشور آزاد شده است و مزایده جدید معادن به صورت شفاف برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه در کشف منابع معدنی فقیر هستیم افزود: برخی فکر می‌کردند در کرمان معدن نیست اما حالا می‌بینیم که معادنی مانند طلا و مس راه اندازی شده است.

به گفته‌ی او تنها ۷ درصد از اراضی در کشور مربوط به وزارت صمت است و فقط ۳ درصد اکتشاف صورت گرفته است.

صادرات افزایش یافت

استاندار اسبق کرمان معتقد است که تجارت بخش صنعت کشور روان‌تر شده و در سه ماه اخیر رشد صادراتی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره به جابه‌جایی 146 میلیون تن کالا در شرایط تحریم، افزود: دلایل گرانی در کشور مشخص بوده و ریشه‌های گرانی مربوط به حجم نقدینگی و نرخ دلار در کشور است.

رزم‌حسینی گفت: معادن باید در توسعه‌ي توازن همکاری کنند و تاکنون ۴۰۰ شرکت بخش خصوصی با ما قرارداد مسوولیت اجتماعی بسته‌اند که باید به چند هزار برسد.

هر منطقه باید معین اقتصادی داشته باشد

وزیر صمت با بیان اینکه شرکت ایمیدرو در جنوب کار اکتشاف معادن را انجام خواهد داد گفت: باید از پتانسیل‌های بخش خصوصی استفاده کرد و نه دستوری بلکه با تعامل برای هر منطقه معین اقتصادی تعیین کرد.

او افزود: تولید در کشور افزایش پیدا کرده، معادن کشور فعال شده و در همین جنوب استان کرمان با فعال شدن معادن از محرومیت نجات پیدا می‌کند.

رزم‌حسینی گفت: جنوب استان کرمان به اندازه شمال استان کرمان معادن دارد و به‌زودی اکتشافات انجام و این معادن فعال می‌شوند.

دادن بسته غذایی کاری را از پیش نمی‌برد

وی با ابراز تاسف از اینکه آقای فتاح کار بنیاد مستضعفان در جنوب استان کرمان و شهرستان قلعه‌گنج را ادامه نداد گفت: با توانمندسازی می‌توانیم مردم را از محرومیت نجات بدهیم؛ دادن بسته غذایی کاری را از پیش نمی‌برد.

رزم‌حسینی در خصوص مشکلات کارت بازرگانی تجار گفت: در شرایط تحریم تصمیماتی در این خصوص گرفته شد که الان شرایط تغییر کرده و صدور و تمدید کارت بازرگانی باید به گونه‌ای باشد که هر شخص کارت بازرگانی را مانند کارت‌ملی در اختیار داشته باشد و بتواند کار تجارت انجام دهد.

این مقام دولتی با اشاره به سومین سفر رسمی خود به استان کرمان گفت: در روز گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه معدن در کرمان افتتاح شد.

او افزود: شرکت های معدنی وظایف معدنی دارند و اگر فولاد نبود ما در شرایط تحریم نمی‌توانستیم کاری کنیم.

رزم‌حسینی این را هم گفت که از سوی وزارت صمت مانعی برای سرمایه‌گذاران نیست و معادن ما به این نتیجه رسیدند که آب موردنیاز را خودشان تامین کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72293
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.