شهردار کرمان خبر داد:


راه‌اندازی اتوبوس کودک در مناطق کم‌برخوردار

شهردار کرمان از راه‌اندازی اتوبوس کودک در مناطق کم‌تربرخوردار شهر کرمان در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده، در نشستی که با حضور دبیر ستاد شهر دوستدار کودک شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه این اقدام در راستای شهر دوستدار کودک شهر کرمان با رویکرد اجتماعی و مرتبط با حوزۀ کودک و نوجوان انجام می‌شود، افزود: این طرح با هدف آموزش و پرورش کودکان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت دلچسب و جذاب بودن آموزش‌ها براساس اقدامات خاص تخصصی، ادامه داد: شیوۀ درست آموزش‌ها موجب می‌شود تا کودکان و نوجوانان تشویق شده و در برنامه‌ها حضور پیدا کنند.
شهردار کرمان، از در نظر گرفتن هفت محلۀ کمتربرخوردار شهر کرمان به‌عنوان محله‌های هدف در اجرای طرح اتوبوس کودک خبر داد و خاطرنشان کرد: البته در اجرای این طرح، شهرداری تنها عهده‌دار همۀ اقدامات نیست؛ بنابراین، برای اجرای بهتر طرح، از پیشنهادها و راه‌کارهای ارایه‌شده استقبال می‌شود.
عالم‌زاده افزود: بنابراین، پیشنهاد می‌کنم هر شخص یا ارگانی که در زمینه‌ای خاص اثرپذیری و کارایی دارد، در راستای خدمت به بچه‌های محله‌های کمتربرخوردار در این طرح با شهرداری کرمان همکاری کند.
وی با بیان اینکه این اتوبوس در حال حاضر برای محله‌های هدف محدودۀ شهر کرمان در نظر گرفته شده است، گفت: احتمال دارد در آینده این اتوبوس حاشیۀ شهر را نیز که به‌نوعی با مشکلات و مسایل خاصی درگیر هستند، پوشش دهد.
شهردار کرمان اظهار امیدواری کرد به لحاظ اجتماعی کاری همه‌جانبه در محله‌های کمتربرخوردار انجام دهیم؛ زیرا این اقدام برای همۀ کودکان شهر است.
عالم‌زاده هدف و نتیجۀ نهایی طرح اتوبوس کودک برای مناطق کم‌برخوردار شهر کرمان را آموزش در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و شهروندی دانست و گفت: با نگاهی اجتماعی و با هدف افزایش خودآگاهی کودکان، نقش پرورشی نیز در موضوعات مختلف به‌صورت پُررنگ دیده می‌شود.
در این نشست، دبیر ستاد شهر دوستدار کودک شهرداری کرمان نیز از رایزنی با نهادها و ارگان‌های مختلف ازجمله اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وغیره درجهت مشارکت در طرح اتوبوس کودک خبر داد و گفت: طی فراخوانی ۳۰ نفر متخصص جهت همکاری داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند.
سارا کارگر جهرمی، همچنین به اعلام آمادگی سازمان‌های مختلف شهرداری برای آموزش‌های شهروندی و مهارت‌های ارتباطی کودکان اشاره کرد و گفت: آموزش‌های شهروندی از موضوعات مهم و مطرح ازسوی دفاتر تسهیل‌گری اعلام شده است.
وی جمع‌آوری اطلاعات لازم برای تعیین مهم‌ترین اولویت‌های آموزشی در مناطق محروم را نیز از رویکردهای اجرایی طرح برشمرد و افزود: این آموزش‌ها با اعلام دفاتر تسهیل‌گری و براساس نیاز مناطق انجام می‌شود.
کارگر جهرمی ادامه داد: بر این اساس اطلاعات جمعیتیِ هفت محلۀ هدف، جمع‌آوری، و همچنین سرفصل آموزش‌ها براساس رده سنی مشخص شده است.
دبیر ستاد شهر دوستدار کودک شهرداری کرمان، راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، برای پوشش دادن کتاب‌های مختص کودکان در اتوبوس کودک و در نظر گرفتن بازی و ورزش برای کودکان و نوجوانان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و اداره‌کل آموزش و پرورش را نیز ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح برشمرد.
کارگر جهرمی افزود: اتوبوس کودک با همکاری سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان در حال طراحی و تجهیز است.
وی ادامه ادا: علاوه بر راه‌اندازی اتوبوس کودک در محله‌های کم‌برخوردار، ایجاد زمینۀ لازم برای بازی‌های خیابانی و ایجاد ایستگاهی در این زمینه و همچنین راه‌اندازی شورای محلی کودک و نوجوان نیز از برنامه‌های آیندۀ دبیرخانه ستاد شهر دوستدار کودک در محله‌های کمتربرخوردار است.
در ادامه، مجری اجرای طرح اتوبوس کودک گفت: آموزش‌ها براساس نیاز مناطق و رده سنی در دوشیفت صبح و عصر به کودکان ارایه می‌شود.
راضیه منتظر افزود: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی به‌منظور برآورد اثربخشی در برنامه‌ریزی، اجرا و سنجش، به‌صورت مقطعی فازبندی شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس زمان‌بندی اجرایی اولیه طرح، سه‌ ماه در نظر گرفته شده و پس از آن با سنجش و ارزیابی، فازهای بعدی اجرا خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ محله‌های «سرآسیاب»، «ماه بنی‌هاشم»، «پامنار»، «شهرک صنعتی»، «قلعه‌محمود» و «شرف‌آباد» و «الله‌آباد»، از محله‌های در نظر گرفته شده در طرح اتوبوس کودک هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72413
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.