درخواست شرکت برق منطقه‌ای کرمان از مردم

شرکت برق منطقه ای استان کرمان طی اطلاعیه ای از مردم استان درخواست کرد در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

به گزارش «کرمان‌نو» و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای استان کرمان، در این اطلاعیه آمده است:

مردم شریف و قدرشناس استان کرمان همانطور که استحضار دارید؛ کاهش نزولات آسمانی در زمستان گذشته و بهار سال جاری و خشکسالی بی سابقه در کشور منجر شده تا تولید نیروگاه های برق آبی با محدودیت مواجه شود.

گرمای زودرس در فصل بهار نیز باعث شده تا کشاورزان عزیز و زحمت کش در سراسر کشور موتور پمپ های خود را زودتر به کار گیرند و بخش های خانگی و اداری نیز از سیستم های سرمایشی استفاده نمایند.

در حال حاضر مصرف برق به دلیل گرمای شدید هوا به ویژه در مناطق گرمسیر به شدت افزایش یافته در حالی که هنوز تیر و مرداد ماه آغاز نشده است. صنعت برق استان و در مجموع صنعت برق کشور با به کار گرفتن تمامی توان و تلاش خود و با اتخاذ تدابیر و انجام برنامه ریزی های لازم اعم از فنی و غیرفنی و با جذب حمایت و همکاری مشترکین در همه بخش ها خصوصاً صنایع اعم از کوچک و بزرگ توانسته تا کنون ضمن تأمین برق پایدار و جلوگیری از حادثه در شبکه برق تا حد زیاد از خاموشی های مقطعی بکاهد.

اکنون که با افزایش مستمر دما در سراسر کشور رو به رو هستیم در چنین شرایطی مسئولان و مدیران صنعت برق ضمن تقدیر و تشکر از همه مشترکین در همه بخش ها به پاس همکاری هایشان کماکان از مردم عزیز تقاضا دارند تا با مصرف بهینه انرژی خادمان خود را در این صنعت عظیم یاری نمایند تا بتوانیم در این روزهای گرم و سوزان و کرونایی برق مطمئن و پایدار تأمین نماییم تا  تابستانی آسوده و خنک را سپری نموده و هیچکس از نعمت برق محروم نشود.

بدین منظور چند راهکار ساده و زود بازده را پیشنهاد می کنیم که موجب کاهش مصرف و هزینه های برق می شوند .

1 – خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از نور طبیعی در طول روز که باعث کاهش 20 درصدی مصرف انرژی می شود.

2 –  عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات 12 الی 18.

3 – استفاده از دور کند کولر آبی و تنظیم دمای 26 برای کولرهای گازی.

4 –  خاموش کردن وسایل برقی غیر ضرور در منزل و یا محل کار.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72416
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.