نمکی: از ذوق نخوابیدم


مجوز مصرف اولین واکسن ایرانی کرونا صادر شد

وزیر بهداشت از صدور مجوز مصرف واکسن ایرانی کرونا خبر داد.

سعید نمکی در استان مرکزی گفت: امروز می‌خواهم یک خبر خوشی را در این استان بگویم که آن هم اجازه مصرف واکسن ایرانی کووایران برکت است که دیروز صادر شد.

وی گفت: شب‌های زیادی نخوابیدم اما اکثر شب‌ها از اضطراب بود، اما دیشب از ذوق این نخوابیدم که خدا این مرحمت را کرد که ما قول‌هایی که داده بودیم را عملی کنیم.

نمکی در بیست و نهمین آیین پویش ره سلامت در استان مرکزی ادامه داد: درباره واکسن تولید مشترک پاستور و کوبا نیز قرار شد پاستور مدارک را آماده کند و طی هفته آینده اقدام کنیم. بنابراین واکسن برکت به مجموعه واکسیناسیون ما می پیوندد و پاستور هفته آینده خواهد پیوست.

نمکی تاکید کرد: همزمان به تولید داخل فکر کردیم و در یکسال گذشته دل به دریا زدیم و بر تمام پلتفرم‌های دنیا کار کردیم و خوشبختانه راهی در یکسال رفتیم که باید ۲۰ ساله طی می‌شد و با افتخار می‌گویم واکسنی که در ایران ساخته می‌شود کم عارضه ترین، موثرترین و بی خطر ترین واکسنی است که میتوان نام برد. یک روزی نه در کسوت وزیر بهداشت بلکه در کسوت معلم دانشگاه می‌روم در تلویزیون و می‌گویم این واکسن ایرانی چیست و چه کارها برای آن شد.

وی افزود: دیروز قرار بود واکسن پاستور و واکسن مجموعه برکت مجوز مصرف اضطراری بگیرند که واکسن پاستور یکی دوتا از سندهای کتبی‌اش کامل نبود و ما هم هیچ فشاری بر کمیته‌های ناظر نگذاشتیم‌. خدا شاهد است که به شدت آزادانه و کارشناسانه اقدام کردیم. واکسن پاستور هم قرار شد مدارک را کامل کند و هفته آینده اجازه مصرف اضطراری بگیرد. از هفته آینده دستور توزیع دُز های آماده را دادیم. واکسن برکت به مجموعه واکسیناسیون ما می‌پیوندد و مجموعه پاستور هفته آینده می‌پیوندد و واکسن‌های رازی و فخرا هم در آینده نزدیک خواهد پیوست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72438
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.