اعمال محدودیت‌های جدید تردد در استان کرمان

استاندار کرمان با اشاره به افزایش آمار بیماران کرونایی در استان گفت: از نیروی انتظامی تقاضا می‌کنم ورودی‌ها را با جدیت کنترل کنند و حتی یک خودرو از استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان وارد مناطق ییلاقی و شهرمان نشوند.

علی زینی‌وند ظهر امروز شنبه – پنجم تیرماه- در هشتاد و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونای استانی افزود: استان کرمان در وضعیت خوبی به لحاظ بیماری کرونا قرار ندارد و نمودار استان کرمان آدم را به وحشت می‌اندازد.

او تاکید کرد: در نقاط آسیب باید تدابیر سختگیرانه را حتی بالاتر از طرح محدودیت‌های هوشمند به کار گیریم و محدودیت‌های ترددی از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان به داخل شهرها را سختگیرانه لحاظ کنیم.

زینی‌وند افزود: هرگونه تجمع و مراسمی در شهرهای قرمز خارج از چارچوب‌های ابلاغی وزارت بهداشت مجاز نیست و نمازهای جمعه نیز باید طبق پروتکل‌ها در فضای باز و با رعایت تعداد 70 تا 100 نفر باشد و پیشنهاد می‌کنم که نماز‌جمعه ها در شهرهای قرمز و نارنجی دیگر برگزار نشود یا در فضای باز اقامه شود.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه فرماندارن اگر مشاهده کردند که در خانه ای مراسمی برگزار می شود داماد و پدر داماد را به دستگاه قضا معرفی کنند، اضافه کرد: تالارها در شهرهای قرمز و نارنجی باید تعطیل شوند.

زینی وند با اشاره به شیوع کرونا در کشورهایی که واکسیناسیون انجام داده اند، عنوان کرد: طبق شواهد واکسن ها نتوانستند از شیوع بیماری بکاهند اما در میزان مرگ و میر موثر بوده است بنابراین فعلا تنها راه ما رعایت مسایل بهداشتی است.

وی بیان کرد: به عنوان حاکمیت، اول باید از خودمان در تعطیلی مراسم و همایش‌ها شروع کنیم، دعوت به مراسم به هیچ عنوان نداریم و تفرجگاه و بوستان‌ها هم در شهرهای قرمز و نارنجی باید بسته باشند.

استاندار کرمان بر لزوم تشدید نظارت ها تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی تجهیزات ها خود را تکمیل کنند.

هیچ جریمه‌ای از تردد بین شهری و شبانه بخشیده نشود

وی خطاب به نیروی انتظامی گفت: تا اطلاع ثانوی هیچ جریمه‌ای از تردد بین شهری و شبانه بخشیده نشود و فرمانداران نیز موظف هستند همه بازارهای شلوغ را تعطیل کنند و برای سایر صنوف هم در کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونای استان با سقف محدودیت فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

زینی وند با تاکید بر اینکه اگر فرمانداری کنترل مباحث را در حوزه کاری خود انجام ندهد، ما برای او تصمیم‌گیری می‌کنیم، اظهار کرد: موضوعی مهمتر از جان مردم نداریم. استان کرمان بعد از استان سیستان و بلوچستان در وضعیت خطرناک کرونایی قرار دارد، لذا هیچ‌گونه سهل انگاری نداشته باشید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72941
1 نظر
  1. علی می گوید

    به جای اینکارا واکسن وارد کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.