کرمان میزبان رویداد «استان آپ»

کرمانی که حتی یک درصد از شرکت‌های دانش بنیان کشور را ندارد، پیش قدم شده تا اولین رویداد استارت آپی با عنوان «استان آپ» را داشته باشد.

رویداد «استان آپ» ادغام دو رویداد «پیوند» و رویداد «دوشنبه‌های استارت آپی» است. رویداد دوشنبه‌های استارت آپی بیش از یک سال است که برگزار شده و تاکنون 26 رویداد با مجموعا 200 تیم داشته است.

رویداد پیوند اما از سال 1400 شروع شده و تاکنون 3 رویداد با مجموع 30 تیم شرکت کننده داشته است. رویدادهایی که به گفته «مصطفی بغدادی»، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی هدفشان جذب سرمایه گذاری است.

او در نشست خبری خود با اصحاب رسانه مجموع سرمایه گذاری جذب شده در این رویدادها را 50 میلیارد تومان اعلام کرد. البته 30 میلیارد تومان اعتبار جدید در حال مذاکره برای جذب است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی امیدوار است که با برگزاری رویداد استان آپ در کرمان که ادغام دو رویداد پیوند و دوشنبه های استارت آپی است، هم افرادی که ایده کسب و کار دارند برای پخته شدن به شتاب دهنده‌ها وصل شوند و هم طرح‌هایی که شتابدهی را تمام کردند و محصول و سابقه فروش دارند، موفق به جذب سرمایه شوند.

بغدادی به « کرمان‌نو» می‌گوید از مجموع 230 شرکت کننده در مجموع این 2 رویداد، یک شرکت مربوط به استان کرمان است. او البته امیدوار است که این رویداد زمینه شکوفایی فعالیت‌های دانش بنیان در کرمان باشد و مجموع شرکت کنندگان به حد معقول برسد: «35 تیم هنگام  فراخوان آمادگی خود را برای  ثبت‌نام اعلام کردند. بیش از 15 تیم هم در پارک علم فناوری حضور دارند  و 30 تیم هم در مرکز رشد و 10 تیم در شتاب‌دهنده‌ها مستقر هستند.»

شایان ذکر است که مجموع شرکت‌های دانش بنیان ثبت شده در کشور بالغ بر 6 هزار شرکت است و در کرمان صرفا 62 شرکت دانش بنیان دارد که در بهترین حالت یک درصد از کل کشور است.

 این رویداد 23 تیر ماه در کرمان برگزار می‌شود و ثبت نام آن تا 15 تیر ماه  از طریق سامانه غزال خواهد بود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73257
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.