فرماندار بم:


درصورت همراهی نکردن مردم هر تصمیمی منجر به شکست است

کرمان نو- فرماندار بم با توجه به روند افزایشی بیماران سرپایی و بستری در شهرستان بم گفت:اگر مردم در قطع زنجیره انتقال این بیماری ما را همراهی نکنند هر تصمیمی که گرفته شود منجر به شکست خواهد بود و برداشتن محدودیت‌ها برای این شهرستان مناسب نیست.

به گزارش کرمان نو هادی شهسوار پور روز شنبه در جلسه هماهنگی ستاد کرونای این شهرستان بیان کرد: پیشنهاد تعطیلی مجدد نداریم اما باید تصمیم درستی اتخاذ شود و با حساسیت بیشتری در سطح شهر کار کنیم.
او اظهارداشت: محدودیت‌های هوشمند ستاد ملی کرونا مشاغل را به گروه های یک ، ۲ ، ۳ و ۴ تقسیم کرده که در شرایط قرمز و پرخطر فقط گروه یک اجازه فعالیت دارد.
رئیس ستاد کرونای شهرستان بم ادامه داد:در شهرستان بم نیز گروه یک اجازه فعالیت دارند اما از طرفی باید تیم‌های نظارتی ما نیز سخت گیری‌های بیشتری داشته باشند
او می گوید: به طور قاطع اعلام می کنم در صورتی که اصناف و دستگاه های مربوطه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شدیداً با آن اداره یا نهاد و صنف برخورد خواهد شد .
شهسوارپور تاکید کرد: در حال حاضر باید تیم‌های نظارتی از کارخانجات، واحد‌های بسته بندی و مکان‌هایی که نیروی کار دارند به صورت مرتب بازدید بعمل آورند.
او خاطرنشان کرد: بازدید از کارخانجات خودروسازی باید به صورت غیرمنتظره و بدون هیچ‌گونه هماهنگی باشد و هر واحد صنفی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکرده باشد تعطیل خواهد شد .
به گفته فرماندار بم هر واحد صنفی که به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی تعطیل شود تا پایان محدودیت‌ها اجازه فعالیت نخواهد داشت .
رئیس ستاد کرونای شهرستان بم تصریح کرد: نیروی انتظامی،تعزیرات و نماینده دادستان در کنار تیم‌های نظارتی و بازرسی حضور داشته و با شدت بیشتر و حتی به صورت سه شیفت و مرتب فضا را رصد کنند .
شهسوارپور افزود: اجازه برگزاری مراسم عروسی و ختم در منازل به هیچ عنوان داده نمی‌شود و در صورت مشاهده هر گونه مجلس غیرقانونی شخص صاحب مجلس بازداشت خواهد شد .
او توضیح داد: با توجه به شیب صعودی در ۲ هفته آینده و برای حفظ سلامت و اقتصاد مردم باید تصمیم درست و قابل تاملی گرفته شود .
فرماندار بم توصیه کرد تا مردم از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز نموده و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک شهرستان را از این وضعیت نجات دهند.
او بیان کرد: مکاتبات لازم در بحث واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال خصوصا در شرق استان کرمان صورت گرفته و امیدواریم این امر زودتر انجام شود.
فرماندار بم گفت: اگر تغییری در وضعیت شهرستان صورت نگیرد احتمالا از سه‌شنبه هفته جاری مجدد تعطیلی ادارات را پیش رو خواهیم داشت اما تا آن زمان ادارات به صورت یک سوم حضور و دو سوم دورکاری به فعالیت ادامه می دهند.
او ادامه داد:بهتر است ادارات خصوصا دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب ،برق ،گاز ، شهرداری،کمیته امداد ، بهزیستی و غیره خدمات خود را به منازل مردم ببرند تا از تجمع در ادارات جلوگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73766
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.