اراده‌ای برای رفع نواقص ورزشگاه امام علی نیست


میزبانی جام حذفی پرید؛ برگزاری سوپرجام روی هوا

میزبانی جام حذفی در حالی به دلیل ایرادات فنی ورزشگاه امام علی از کرمان گرفته شد که این انتخاب از چند ماه قبل بود و اقدامی برای رفع این نواقص صورت نگرفت. در همین حال وعده برگزاری سوپر جام با شرط رفع مشکلات موجود به کرمان داده شده است.

استان کرمان را حالا دیگر می‌توان یکی از قطب های فوتبال کشور دانست. حضور ۲ تیم مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان در لیگ برتر و سه تیم مس کرمان، آرمان گهر سیرجان و مس شهربابک در لیگ یک گواه این موضوع است.

تا جایی که مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان می‌گوید: « امروز کرمان به لحاظ امکانات زیرساختی شرایط تیم‌داری و حضور در سطح لیگ‌های برتر قابل قیاس با ۸۰ درصد استان‌های کشور نیست.»

در همین حال با این موقعیت و جایگاه فوتبال استان میزبانی جام حذفی به دلیل ایرادات فنی ورزشگاه امام علی از کرمان گرفته شد.

اردیبهشت امسال بود که هیات رییسه فدراسیون فوتبال کرمان را به عنوان میزبان مسابقات فینال جام حذفی انتخاب کرد.

قرار بود این دیدار در یکی از دو شهر کرمان یا سیرجان برگزار شود که احتمال برگزاری مسابقه در یکی از این سه ورزشگاه شهید باهنر کرمان، شهدای مس کرمان و شهید سلیمانی سیرجان وجود داشت.

البته در شرایطی کرمان می‌توانست میزبان مسابقه فینال را به دست آورد، که گل‌گهر به فینال نرسد؛ زیرا با توجه به قوانین برگزاری رقابت‌های جام حذفی، امکان میزبانی در ورزشگاه کرمان وجود نداشت.

به رغم این مسائل، ششم مرداد «سهیل مهدی» سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ از ورزشگاه امام علی کرمان که جزو ورزشگاه قدیمی فوتبال ایران به حساب می‌آید، بازدید کرد.

از همان زمان مشکل نور و چمن این ورزشگاه‌ که در رقابت‌های لیگ دسته اول هم مورد انتقاد تیم‌های دیگر بود، مطرح شد.

علاوه بر این، مشکل سکوهای ورزشگاه امام علی هم به عنوان یکی از نواقص آن است و سال‌هاست بخشی از آن‌ها ایراد اساسی دارند.

میزبانی از دست کرمان رفت

دهم مرداد که فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «با توجه به بازدید انجام شده می‌بایست برنامه ریزی ترمیم و اصلاح نواقص چمن ورزشگاه امام علی بلافاصله بعد از پایان لیگ یک کشور آغاز می‌گردید، تا قبل از ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیر سلامت چمن ورزشگاه تضمین گردد؛ که البته این امر میسر نشده است.»

فدراسیون فوتبال در نهایت با لیست الزاماتی از جمله اسکوربورد، صندلی‌ها و موارد دیگر که باید در برنامه نصب، اصلاح و تعمیر قرار گیرد؛ اعلام کرد قطعا شرایط میزبانی فینال جام حذفی در این ورزشگاه و در تاریخ مقرر مهیا نمی‌شود.

نکته دیگر این که قول برگزاری اولین رقابت مهم و در پیش رو از جمله سوپرجام را در این ورزشگاه داده شده که شرط آن نیز تحقق موارد فوق و تامین شرایط میزبانی در ورزشگاه مذکور است.

با این شرایط به نظر می‌رسد نه تنها میزبانی جام حذفی از دست کرمان رفته، بلکه تضمینی برای دادن سوپر جام به کرمان نیز وجود ندارد.

سلاجقه سرپرست هیات فوتبال استان کرمان می‌گوید: رفع ایرادات و زیرساخت‌های ورزشگاه با اداره ورزش و جوانان است و آن‌ها باید پاسخگوی این مسائل باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان: سکوها صندلی ندارند اما قابل نشستن است!

«میثم پاریزی» مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تایید مشکلات ورزشگاه امام علی می‌گوید: نواقصی وجود دارد اما صددرصد نیست. او معتقد است ورزشگاه برای مسابقات لیگ یک هم مشکل نداشته است.

پاریزی در عین حال که مشکل سکوها را تایید می‌کند، ادامه‌ می‌دهد: ایرادات قابل مرتفع شدن است. سکوها صندلی ندارد اما قابل نشستن هستند؛ ضمن این که نزدیک ۲ فصل به دلیل کرونا امکان حضور تماشاچی در ورزشگاه‌ها را نداشتیم.

به گفته او نگهداری ورزشگاه امام علی با هیات فوتبال و مجموعه باشگاه مس است که ورزشگاه را اختیار دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان می‌گوید: اگر هیات فوتبال پیگیری کرده و دقیقا سازمان لیگ به دلیل مسایل فنی و تاسیساتی ایراد گرفته، هیات فوتبال نقشی ندارد؛ اما این که در فرجه‌ای که وجود داشته امکان رفع ایرادات و نواقص بوده بحثی است که باید پاسخگو باشند.

برگزاری مسابقه در کرمان را تضمین کنند تا نواقص را رفع کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان می‌گوید: در حال حاضر در یک فرصت ۲ یا سه ماه نمی‌توان ایرادات فنی را حل کرد. اگر سازمان لیگ تضمین کند که مسابقه‌ای را به کرمان بدهد؛ ما ایرادات را تعیین تکلیف می‌کنیم.

این در حالی است که در سایت فدراسیون فوتبال نواقص ورزشگاه به وضوح آمده است.

پاریزی اما در نهایت با پذیرش این که نواقص موجود در شان استان کرمان نیست گفت: اینکه به بهانه زیرساخت نامناسب میزبانی از کرمان گرفته شود برای استان شایسته نیست و حتما در دستور کار قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74601
1 نظر
  1. سمیه می گوید

    البته بهتره بگویید ورزشگاه غصبی مس کرمان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.