وزیر پیشنهادی دفاع از ارتش آمد| امیر آشتیانی را بشناسید

امیر قرایی آشتیانی که جانشین ستادکل نیروهای مسلح است، به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع به مجلس معرفی شده است. در این خبر با سوابق او آشنا شوید.

امیر آشتیانی از ۱۱ تیرماه سال ۹۸ تا کنون با حکم فرمانده معظم کل قوا جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح بوده است. وی متولد ۱۳۳۹ در کارنامه خود جانشینی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارد که از سال ۸۴ تا ۸۷ و پیش از امیر موسوی (فرمانده کنونی ارتش) با حکم فرمانده معظم کل قوا عهده‌دار این سمت بود.

این فرمانده ارتشی یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد دانشگاه افسری امام علی(ع) شد و در سال ۶۱ تحصیلات خود را به پایان رساند. او پس از طی دوره مقدماتی در مرکز پیاده شیراز به لشکر ۲۳ نیروهای مخصوص منتقل شد.

دوره‌های مختلفی همچون نوهد، چتربازی، رنجر، اسکی، غواصی و کوهستان را با موفقیت پشت‌سر گذاشت و در گردان ۱۷۲ تیپ دو لشکر ۲۳ مشغول خدمت شد.

قرایی آشتیانی در سال ۶۳ بنا بر تجاربی که از جبهه‌های جنگ و مقابله با ضدانقلاب در کردستان کسب کرده بود، با دستور شهید سرلشکر صیادشیرازی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش، مأمور آموزش دانشجویان افسری دانشگاه امام علی(ع) شد. وی پس از دوران دفاع مقدس جانشین  فرمانده نیروی زمینی ارتش و در دوره‌ای معاون آماد و پشتیبانی ارتش بود.

جانشینی معاونت آماد ستادکل نیروهای مسلح، جانشینی طرح و برنامه ستادکل، ریاست گروه مدیریت راهبردی و منابع انسانی ستادکل از دیگر سوابق امیر آشتیانی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74934
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.