بحران کرونا در جنوب کرمان| ظرفیت اورژانس‌های تنفسی در حال تکمیل است

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در حال حاضر اکثر تخت‌های بیمارستانی جیرفت اشغال شده است و ظرفیت اورژانس‌های تنفسی هم در حال تکمیل است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از مهر علی اصغر خیرخواه در خصوص آخرین وضعیت کرونا در شهرستان جیرفت اظهار کرد: نزدیک دو ماه است که در پیک جدید بیماری کووید ۱۹ قرار داریم.

او با اشاره به روند افزایشی آمار مبتلایان و فوتی‌ها در مناطق جنوبی استان کرمان افزود: سهل انگاری و عادی انگاری مردم باعث شده که کرونا همچنان در جامعه جولان دهد و روزانه جان تعدادی از بیماران را بگیرد.

خیرخواه بیان کرد: در حال حاضر اکثریت ظرفیت تخت‌های بیمارستانی جیرفت تکمیل شده است و ظرفیت اورژانس‌های تنفسی هم در حال تکمیل است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به بیماران، نظیر افزایش تخت اندیشیده شده است اما مردم باید به مسائلی مانند خستگی و کمبود کادر درمان توجه کرده و با حساسیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او وضعیت کرونا در کل کشور و جنوب کرمان را بحرانی دانست و گفت: امیدواریم با تسریعی که در زمینه واکسیناسیون رخ داده، در کنار رعایت پروتکل‌ها بتوانیم از این پیک خارج شویم.

۱۱۹ هزار نفر در جنوب کرمان واکسینه شده‌اند

خیرخواه در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در جیرفت اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱۹ هزار نفر از جمعیت هدف حوزه جنوب استان کرمان واکسینه شده‌اند.

وی گفت: روزانه ۱۰ هزار نفر در جنوب استان کرمان واکسن کرونا دریافت می‌کنند و روند واکسیناسیون بستگی به میزان واکسن دریافتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: طبق قول‌هایی که داده شده اگر میزان واکسن افزایش پیدا کند میزان واکسیناسیون هم بالاتر می‌رود.

وی برگزاری مراسم‌ها را یکی از معضلات حوزه جنوب استان کرمان دانست و افزود: از مردم می‌خواهیم در این شرایط حاد شیوع کرونا از برگزاری مراسم‌ها و دورهمی ها به شدت پرهیز کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75153
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.