بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از فردا

از ساعت ۸ صبح فردا شنبه سی ام مردادماه بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد.

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، جلسات رای اعتماد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

در این مدت مجلس نطق و دستور ندارد و جلسات صرفا به موضوع رای اعتماد اختصاص خواهد داشت. کمیسیون‌های تخصصی مجلس، هفته گذشته دویست و هفتاد جلسه با ۱۹ وزیر پیشنهادیِ کابینه سیزدهم برگزار کردند.

بر اساس اعلام هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان از ساعت ۸ صبح روز شنبه (۳۰ مردادماه) جلسه علنی برای بررسی صلاحیت وزرا خواهند داشت و در ابتدای بررسی صلاحیت هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون‌های تخصصی درباره وزرا قرائت خواهد شد.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، گزارش این کمیسیون درباره بررسی صلاحیت حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کابینه سیزدهم را به عنوان نخستین گزارش در صحن علنی قرائت خواهد کرد و به این ترتیب روند بررسی صلاحیت وزرا آغاز می‌شود.

طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی، ابتدا رئیس جمهور به مدت دو و نیم ساعت فرصت خواهد داشت که در صورت ضرورت در صحن علنی مجلس حضور یافته و به دفاع از برنامه‌های دولت و همچنین معرفی وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آن‌ها بپردازد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75208
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.