احداث تصفیه‌خانه آب برای حذف آرسنیک در جیرفت

یکی از شرکت های دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان، موفق به عقد قرارداد ۲۷۰ میلیارد ریالی با شرکت آب و فاضلاب استان کرمان برای اجرای تصفیه‌خانه آب و حذف آرسنیک شهر جیرفت شد.

به گزارش ایسنا این شرکت دانش‌بنیان، در سال‌های اخیر موفق به اختراع یک روش جدید شیمیایی و کاملاً بومی برای حذف آلاینده آرسنیک از آب شرب شده است؛ به نحوی که با استفاده از این روش، نیاز به رزین‌های وارداتی حذف آرسنیک از خارج از کشور مرتفع شده و هزینه تصفیه آب نیز به یک چهارم کاهش یافته است.

همچنین این شرکت پس از حمایت‌های پارک علم و فناوری گلستان جهت نمونه‌سازی اولیه و اجرای موفقیت‌آمیز اولین پروژه صنعتی حذف آرسنیک کشور به روش بومی در استان‌های قزوین و آذربایجان شرقی، موفق به عقد قرارداد با شرکت آب و فاضلاب استان کرمان جهت اجرای تصفیه‌خانه آب و حذف آرسنیک شهر جیرفت هم شده است.

این تصفیه‌خانه که بزرگترین تصفیه‌خانه از نوع خود در کشور است، در مدت ۶ ماه احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید و مقدار ۱۱ میلیون مترمکعب آب شرب سالم در سال برای مردم شهر جیرفت در جنوب استان کرمان را تولید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، با فروش این محصول دانش‌بنیان به مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال، اشتغالزایی برای تعداد ۳۵ نفر از جوانان و صنعتکاران در استان گلستان فراهم می‌شود.

به نقل از وزارت علوم، این شرکت دانش‌بنیان توسط یکی از اساتید گروه شیمی دانشگاه گلستان تاسیس شده است و بخش اعظم کارکنان این شرکت نیز از فارغ‌التحصیلان گروه شیمی دانشگاه‌های سطح استان هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75269
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.