مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان خبر داد؛


نجات جان ١۶١ کرمانی در حوادث مردادماه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان، از انجام ٣٩٨ عملیات و نجات جان ١۶١ شهروند طی مرداد امسال در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو، رضا میرزایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به کاهش نسبی حوادث آتش‌سوزی در مردادماه امسال نسبت به ماه قبل از آن، گفت: در مردادماه امسال، ١١۵ عملیات اطفای حریق و ٢٨٣ عملیات امدادونجات با کمک آتش‌نشانان انجام شده است.

او افزود: از مجموع ١١۵ حادثه حریق در مردادماه ١٨ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۵۶ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢١ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ٩ مورد مربوط به مراکز تجاری، هفت مورد مربوط به جنگل و درختان، یک مورد مربوط به مراکز اداری و سه مورد مربوط به تجهیزات برق شهری بوده است.

میرزایی تصریح کرد: از مجموع ٢٨٣ عملیات امدادونجات در مدت‌زمان یادشده، بیشترین حوادث مربوط به زنده‌گیری مار‌های سمی و خطرناک بوده است.

میرزایی افزود: همچنین ٣٢ مورد مربوط به زنده‌گیری حیوانات خطرناک، ٣٠ مورد چیدن حلقه و قفل، ٣۶ مورد امداد آسانسور، ١۴ مورد امداد تصادفات خودرویی، دو مورد امدادونجات سقوط از کوه و بلندی و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.

او ادامه داد: در مجموع این عملیات‌ها ١۶١ نفر از شهروندان نجات یافتند و ٢۴ نفر در حوادثی نظیر تصادفات و سقوط، مجروح شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به آموزش ٨۵ نفر از کارکنان ادارات در مردادماه بیان کرد: در مردادامسال به درخواست شهروندان ٣١ مورد بازدید ایمنی و ١٠٨ مورد مشاوره ایمنی انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75572
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.