کرمانی‌ها بدون هماهنگی به مرز عراق نروند، برگشت حتمی است

استاندار کرمان برگشت افرادی که بدون هماهنگی به مرز عراق مراجعه می کنند را حتمی دانست و گفت: همه برنامه ریزی‌ها باید این باشد اربعین بُعد بین المللی خود را حفظ کند زیرا موج عظیمی که سال به سال اتفاق می افتاد و در دنیا بی نظیر بود، برای ما مهم است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا “علی زینی‌وند” ظهر امروز ۱۴ شهریورماه در نشست کمیته استانی ستاد اربعین حسینی گفت: تردد زائران خارجی از مرز زمینی ممنوع است لذا مرز میرجاوه بسته و کرمان عملاً زوار خارجی ندارد.

وی تزریق دو دوز واکسن را از شروط اعزام دانست و با بیان اینکه این شرط کار ما را هدفمندتر می کند، افزود: سهمیه اعزام هنوز مشخص نیست ‌اما با توجه به کمبود وقت باید این اقناع سازی صورت بگیرد که فقط افرادی که دو دوز واکسن دریافت کردند به پیاده روی اربعین اعزام می شوند.

استاندار کرمان اظهار کرد: مبنای کار ما اطلاعیه حج و زیارت و ثبت نام سامانه سماح و مبنای بعدی واکسیناسیون است اما آنچه لازم است اینکه موکب داران و ناوگان زمینی در اولویت دریافت واکسن باشند.

او برگشت افرادی که بدون هماهنگی به مرز مراجعه می کنند را حتمی دانست و عنوان کرد: همه برنامه ریزی ها باید این باشد اربعین بُعد بین المللی خود را حفظ کند زیرا موج عظیمی که سال به سال اتفاق می افتاد و در دنیا بی نظیر بود، برای ما مهم است.

زینی وند با اشاره به اینکه ۱۹ شهریور آخرین مهلت اعلام شده برای دریافت دوز دوم واکسن زائرین است، تصریح کرد: بایستی آمادگی داشته باشیم که در صورت اعلام موافقت دولت عراق برای اعزام زائران، مشکل داخلی نداشته باشیم و سهمیه ای که مشخص شده را بتوانیم به سرعت تکمیل کنیم.

او با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا دغدغه ها را بررسی می کند و تدارک مناسبی نیز برای اعزام اندیشیده شده، بیان کرد: به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شود تا افرادی که مراجعه می کنند و شرایط لازم را دارند در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در اوج شیوع کرنا هستیم، اظهار کرد: برخی استان ها که روند ابتلا در آنها کاهشی شده بود متاسفانه دوباره شاهد صعودی شدن تعداد بیماران در آن استان ها هستیم لذا تا واکسیناسیون کامل جامعه، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی الزامی است.

او با بیان اینکه اجازه هیچ گونه تجمعی در استان کرمان را نمی دهیم، تصریح کرد: مدیرکل حج و زیارت استان به عنوان سخنگوی ستاد اربعین استان معرفی می شود و مردم باید اخبار را از مبادی رسمی آن دریافت کنند.

پیش ثبت نام از دونشنبه در سامانه سماح 

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) هم در اطلاعیه از آغاز پیش ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی خبر داد.
بر این اساس پیش ثبت‌نام از متقاضیان اربعین حسینی صرفا از بین افرادی که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بوده و دو دوز واکسن کرونا را تا پایان هفته جاری (روز جمعه مورخ 19/6/1400) دریافت کرده باشند، از طریق سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir انجام می‌شود.

در این اطلاعیه آمده پیش ثبت‌نام به منزله انجام قطعی سفر اربعین نیست و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور است. اطلاعات قطعی و تکمیلی متعاقبا به اطلاع متقاضیان محترم خواهد رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76164
1 نظر
  1. […] بسته خبری امشب از رسیدن محموله جدید واکسن به کرمان تا هشدار استاندار به مراجعه بدون هماهنگی به مرز عراق […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.