جنوب کرمان پیشرو در تهیه و احاله طرح های مرتعداری در کشور

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت:در راستای سیاستهای ابلاغی سال ۱۴٠٠ سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تعداد ۵ طرح مرتعداری به مساحت ۷۸٠٠ هکتار در منطقه جنوب کرمان به مجریان احاله گردید.

به گزارش کرمان نو، دکتر احمدی عصر امروز در در آئین امضای قرارداد احاله مدیریت طرح‌ های مرتعداری که در دفترخانه اسناد رسمی شهرستان جیرفت منعقد شد، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور مدیریت و حفاظت از مراتع است زیرا تا زمانی که مشارکت جوامع محلی نباشد مدیریت مراتع دچار مشکل خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اضافه کرد:در اجرای طرح ۱۴٠٠۱۴۳ در راستای حفاظت و صیانت و همچنین احیای مراتع، ۵ طرح مرتعداری به مساحت ۷۸٠٠ هکتار در قالب احاله مدیریت مراتع با تنظیم اسناد قراردادی در دفترخانه رسمی به نماینده مرتعداران مراتع بندر دلفارد، کرمشک، جورکان و خوکستان شهرستان جیرفت و نارنج میجان شهرستان کهنوج احاله گردید.

وی تهیه طرح مرتعداری برای احیاء و اصلاح مراتع را از برنامه‌های این اداره کل دانست و افزود:تمامی صاحبان پروانه چرای دام در مراتع جنوب کرمان تا آذر ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه نسبت به تهیه طرح مرتعداری و سپس احاله مدیریت اقدام نمایند در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر پروانه چرای آنها ابطال می گردد.

دکتر احمدی در پایان با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال جاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، در تهیه و احاله طرح های مرتعداری در کشور پیشرو است خاطرنشان کرد: مجریان طرح های مرتعداری علاوه بر معافیت ۳٠ ساله از هرگونه پرداخت عوارض سالیانه تمدید پروانه چرا، در صورت هرگونه احیا و توسعه و بهره برداری در سطح مراتع اولویت بهره برداری نیز با آنها می باشد.

9140e5c3 dd49 4ee4 b1b3 05faed68ad27

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76249
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.