مدیرعامل شرکت تولید برق اعلام کرد


تولید بیش از ۴ و نیم میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه بالغ بر چهار میلیارد و ۷۷۰ میلیون و ۷۲۶ هزار کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان تولید شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “حسین بحرالعلوم” امروز ۱۸ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماهه سال جاری بیش از چهار میلیارد و ۷۷۰ میلیون و ۷۲۶ هزار کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان تولید شده است.

وی افزود: از این میزان تولید حدود چهار میلیارد و ۷۰۱ میلیون و ۷۹۳ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل شده است.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه در پنج ماه اخیر ۳۴ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخار و ۶۶ درصد در واحدهای گاز به دست آمده، بیان کرد: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه، به دلیل بالا رفتن ضریب فرسودگی تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست لذا با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علی رغم همه محدودیت های موجود به ویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه جهت تولید حداکثری و پایدار برق، در پیک مصرف، با آمادگی کامل در مدار قرار دارند.

مدیرعامل شرکت مدیریت برق کرمان گفت: نیروگاه شهید سلیمانی با هشت واحد گاز ۱۵۹ مگاواتی و چهار واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی، در مجموع با ظرفیت منصوبه ۱۹۱۲ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق خصوصا جنوبشرق کشور دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76436
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.