حضور سران و علمای طوایف شیعه و سنی در همایش آیین برادری در قلعه گنج

این همایش به قصد ایجاد مودت و دوستی میان اهل سنت و شیعه به دستور رهبر انقلاب برای ششمین سال متوالی و با حضور معتمدین، متنفذین و علمای طوایف شیعه و سنی برگزار شد.

استاندار که برای یک سفره سه روزه به جنوب استان سفر کرد یکی از میهمانان این برنامه بود.

علی‌رضا رزم حسینی  در اين نشست راز برادری و وحدت در میان مسلمانان( شیعه وسنی) و را در اشتراکات دانست. او، پیامبر و خدای واحد را از اشتراکات بیان کرد و می‌گوید طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همه ما ایرانی و برادر هستیم.

وى این آیین را کار ارزشمندی برشمرد که در آن تمام سران طوایف و علمای سنی و شیعه در کنار یکدیگر نشسته و باهم رابطه دوستی برقرار می‌کنند.

وی فقر جهل را بیشتر از فقر اقتصادی دانست و تاکید کرد که علمای دین(شیعه و سنی) مسئول این اتفاق هستند.

وی با اشاره به این که حدود ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد می‌گوید چرا ۲۰ درصد جمعیت مرد این منطقه تحت پوشش کمیته امداد هستند و تعداد زیادی هم در صف تحت پوشش کمیته قرار گرفتن، هستند، شمایی که اهل دین هستید آیا درست است که از مسیر فقر مردم را دین دار کنیم یا فقر فقط افراد را به سمت کفر می‌برد.

N7A5768 1024x683
استاندار: نباید ائمه جمعه فقط از برجام بگویند|عکس:محسن رجب پور

رزم حسینی ضمن بیان این نکته که در زمینی هستند که به آن قلعه گنج می‌گویند چرا باید وضع مردم این باشد مردم باید مردمی متمکن و متدین باشند.

وی لازمه اقتصاد ایران را اقتصاد مقاومتی بیان کرد و می‌گوید ویژگی این اقتصاد درون‌زا و مردمی بودن است.

او همچنین گفت با چنین وضع اقتصادی مردم چرا باید ائمه جمعه فقط حرف از برجام بزنند برجام مسئول پیگیری دارد و آن مسئولان هم به خوبی از پس آن بر‌میآیند و مسئول یک منطقه باید عوامل پیشرفت اقتصادی و فرهنگی منطقه خود را محیا کند.

مدیریت استان کرمان مدیریت جهادی است نه جناحی نمونه بارز آن سخنرانی یک فرد مسئول در هفته گذشته بود.

وی از مردم و مسئولان منطقه خواست در صورت ورود سرمایه گذاران آن‌ها را طاغوتی نام گذاری نکنید زیرا این سرمایه گذاران هستند که می‌توانند بستر افزایش قدرت اقتصادی و رفاه مردم شوند.

وحدت ما ذاتی است نه شعاری

نماینده رهبری در امور تسنن در جنوب شرق کشور با اشاره به لزوم وحدت در جامعه اسلامی می‌گوید وحدت بین (شیعه وسنی) وحدت ذاتی است و نه شعاری.

حجت الاسلام سلیمانی وحدت و یکپارچگی را نماد تبعیت از دین خداوند و رسول اکرم بیان کرد.

وی گفت گروهی وجود دارد که دم از اسلام می‌زنند ولی به اسرائیل سرزمین داده و آن را نماینده استکبار جهانی در منطقه می‌نامد.

او همچنین می‌گوید اسلامی که بعضی افراد می‌فهمند اسلام شعاری و آرایشی است و اسلام پیرایشی و عملی.

سلیمانی ضمن تاکید بر این نکته که در هیچ کتاب اهل سنت من فتوای شیعه کشی ندیدم می‌گوید اگر علمایی چنین حکم‌هایی می‌دهند آخوند‌های درباری هستند که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رسیدن به شکوفایی در سایه پیاده شدن از قطار جاهلی

دکتر شکوهی يكى ديگر از سخنرانان اين همايش بود. او  می‌گوید بزرگان و علمای اهل سنت از تمدن غربی به نام تمدن جاهلی یاد کرده و تنها راه رسیده به رشد و شکوفایی در سایه پیاده شدن از قطار جاهلی و بازگشت به تفکرات و تمدن اسلامی است.

او تاکید می‌کند که غربی‌ها از جمله سایمون و هانتیگتون معتقدند  اسلام به شدت در حال رشد و تمدن نوین اسلامی در حال شکل گیری است.

وی معتقد است غربی‌ها به شدت نگران بیداری اسلامی بوده و برای متوقف کردن این روند رشد و تعالی، دو راهبرد استکباری در مقابل اسلام تعریف شده است: یکی رقم زدن اسلام هراسی در غرب که برای این مهم شکل گیری داعش و جریانات  تکفیری بهترین فرصت را برای دشمنان اسلام فراهم ساخته و آن‌ها توانستند با اقدامات ضد اسلامی و ضد بشری راهبرد اسلامی را محقق سازند ، دوم راهبرد جنگ درون تمدنی به جای جنگ بین تمدنی است.

او همچنین اذعان کرد غربی‌ها تلاش می‌کنند از طریق دامن زدن به جنگ بین شیعه سنی و اختلافات فرقه‌ای قومی، امت اسلامی را درگیر یکدیگر ساخته و برادرکشی را  در امت اسلامی رقم می‌زنند.

شکوهی در پایان تاکید کرد که وحدت امت اسلامی دشمنان خارجی و داخلی زیادی دارد و لکن بزرگ‌ ترین دشمن این وحدت ،‌ناآگاهی است . به هر اندازه این اگاهی تعمیق بخشیده است،‌ راهبردهای دشمن با شکست مواجه خواهد شد.

کشور‌های غیر اسلامى برای اسلام تصمیم می‌گیرند

امام جمعه اهل سنت منوجان به اشاره به این نکته که دین اسلام فقط به فکر اخرت انسان‌ها نیست و اخرت انسان‌ها را فراموش نکرده می‌گوید کشورهای غیر اسلام برای دنیای اسلام تصمیم می‌گیرند، کشورانی که نه دین را می‌شناسند نه خدا و نه قبله.

«پکیر دادزهی»  همچنین می‌گوید امروزه شاهد هستیم که مسلمانان دست به دامن غیر مسلمانان شده‌اند.

اختلافات قومی و فردی را کنار بگذاریم

فرماندار منوجان ضمن بیان این نکته که وقت آن رسیده اختلافات را کنار بگذاریم می‌گوید عواملی مانند تعصبات فردی و تنگ نظری را کنار گذاشته و در عین وحدت به همه آحاد جامعه احترام قايل شویم.

فقط به شعار اکتفا نکنیم

«معتمد طایفه نارویی در شرق کرمان» با اشاره به این که  دشمن با رخنه در مسلمانان می‌خواهند آن‌ها مقابل یکدیگر قرار داده و منابع کشورهای اسلامی را به غارت ببرد می‌گوید نباید فقط به شعار اکتفا کنیم و باید در عمل وحدت داشته باشیم و امت واقعی پیامبر باشیم.

وی همچنین تاکید می‌کند علما و مردم در این زمینه وظیفه بزرگی دارند و وباید راه‌های علمی وعملیاتی ارائه شود تا راهگشای این هدف بزرگ باشد.

در نهایت یک بیانبیه ۲۰ بندی مبنی لزوم وحدت و محکوم کردن هرگونه تفرقه میان مسلمانان قرائت و نماز وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی برپا شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7686
2 نظرات
  1. […] همچنین از ششمین مراسم آیین برادری که در شهرستان قلعه گنج برگزار شده می‌گوید. این جشنواره […]

  2. […] کرمان که هفته گذشته در همایش آیین برادری گفته بود ائمه جمعه و روحانیون در مورد برجام صحبت نکنند می‌گوید مقام معظم رهبری فرمودند یکی از مسائل مهم روز […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.