کارخانه روغن نباتی گلناز [تعطیل] شد

بعد از شنیدن خبری در رابطه با تعطیلی کارخانه روغن نباتی گلناز پیگیر این ماجرا از مسئولین استان شدم. فرماندار کرمان در گفتگو با خبرنگار «کرمان نو» با تایید این خبر گفت که برای گرفتن اطلاعات بیشتر با بخشدار ماهان گفت گو کنم.

بخشدار ماهان در گفت گو با خبرنگار «کرمان نو» گفت که مسئولان کارخانه گلناز در نامه ای به استانداری، عدم نقدینگی را عامل تعطیلی این کارخانه اعلام کردند.

علی زهرودی افزود که در ماه رمضان سال گذشته یکی از انبارهای کارخانه روغن نباتی گلناز در آتش سوخت این آتش سوزی

download 1
علی زهرودی بخشدار ماهان

علت به وجود آمدن مشکل مالی آنها بود. مسئولین استان پرداخت ۲وام را برای حل مشکل این کارخانه پیشنهاد و تصویب کردند. بانک های صنعت و معدن و ملت مسئول پرداخت این تسهیلات شدند اما مسئولین کارخانه از پرداخت نشدن این وام ها می گویند. ظاهرا بانک صنعت و معدن حاضر به پرداخت وام نشده است و بانک ملت هم گفته پس از پرداخت چک های برگشتی این کارخانه نصف مبلغ تصویب شده را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود که استانداری پیگیر حل این مشکل است و جلساتی هم با نمایندگان کارخانه داشته است. ما هم در حال رایزنی با تامین اجتماعی هستیم تا فعلا پیگیر مطالباتی که ازاین کارخانه دارد نشود و بیمه کارگران کارخانه را قطع نکند. مسئولان کارخانه هم پذیرفتند که این هفته حقوق شهریورماه کارگران را پرداخت نمایند.

در آبان ماه امسال هم شاهد تجمع کارگران این کارخانه در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدشان بودیم. با دو نفر از این کارگران گفتگو کردم. آنها از شرایط کار و دستمزدشان گلایه داشتند و می گفتند که از وقتی کارخانه دچار مشکل مالی شده در ماه فقط چند روز فعال است. چند روز که کار میکنیم مواد اولیه تمام و کار تعطیل می شود تا زمانی که دوباره پول برای خرید مواد اولیه فراهم شود. ما شرایط سختی داریم، هر کدام چند فرزند داریم هزینه زندگیمان زیاد است.

به گفته کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز این کارخانه بین ۷۰۰-۳۰۰ کارگر دارد. که در صورت تعطیل شدن جمع زیادی به تعداد بیکاران استان اضافه خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7774
1 نظر
  1. […] این هفته از بسته شدن کارخانه روغن نباتی گلناز  به علت نبود نقدینگی خبر داد. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.