مسئولان باید به صنعت گردشگری باور داشته باشند| سهم کرمان از حقوق دولتی معادن پرداخت نشده

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان تنها راه رونق صنعت گردشگری را در باور جدی مسئولین استان به این حوزه دانست و اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت و تبلیغات می توان میوه خوب گردشگری را چید.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “سیدمهدی طبیب زاده” ظهر امروز ۱۰ مهرماه در جلسه فعالان گردشگری استان کرمان گفت: گردشگری می تواند پیشران اقتصادی استان و کشور باشد که متاسفانه به این مهم تاکنون توجه نشده و در حد حرف باقی مانده است.

وی با انتقاد از عدم تخصیص سهم استان از معادن در سال جاری اظهار کرد: در  ۶ ماهه اول امسال ۷۳۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان کرمان وصول و به حساب خزانه واریز شده و تا آخر سال این رقم به ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومان بهره مالکانه استان از معادن است که هنوز یک ریال از این دو بخش به استان اختصاص داده نشده است.

رییس اتاق بازرگانی کرمان از چشم انداز آتی استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: با توجه به اینکه ذخایر معادن محدود است و در چند سال آینده تمام می شود، اگر به دنبال توسعه استان هستیم باید به سایر بخش ها که یکی از آنها صنعت گردشگری از هم اکنون توجه کنیم.

وی با اشاره به آسیب های شیوع کرونا به بخش اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه در این دوران حوزه گردشگری بیشترین آسیب را دیده است.

طبیب زاده تنها راه رونق صنعت گردشگری را در باور جدی مسئولین استان به این حوزه دانست و اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت و تبلیغات می توان میوه خوب گردشگری را چید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77711
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.