طرح ممنوعیت فروش خودروی صفر در نمایشگاه های بمی کلید خورد

کرمان نو- رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بم گفت: ضرورت شناسایی،ساماندهی و برخورد قانونی در زمینه اختلاف قیمت خودرو (به اصطلاح قیمت درب کارخانه و بازار آزاد) باعث شد طرح برخورد با دلالان خودروهای صفر در بم اجرا گردد.

  1. به گزارش کرمان نو علیرضا پشتیبان افزود: برای اولین بار در جهت ساماندهی وضعیت نابسامان قیمت انواع خودرو؛ این اداره با همکاری نیروهای بسیجی ناحیه مقاومت سپاه بم، با نمایشگاه دارانی که خودروهای صفر را به قیمت بازار آزاد در معرض فروش قرار داده‌اند برخورد قانونی لازم را انجام داد.

او یکی از دغدغه های جامعه ایرانی را قیمت‌های نامتعارف خودرو دانست و اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما فروش خودروهای صفر با دو نرخ قیمت کارخانه و قیمت آزاد مرسوم شده که این خود اصلی‌ترین عامل عدم کنترل قیمت خودرو بوده و باعث سواستفاده و ایجاد رانت های میلیاردی در این زمینه می گردد.

رئیس اداره صمت بم بیان کرد: دو نرخی بودن قیمت خودرو باعث افزایش مستمر قیمت این کالا و همچنین به‌عنوان شاخص افزایش افسار گسیخته قیمت‌های دیگر شده است.

پشتیبان بیان کرد:به همین منظور با ابتکار اداره صنعت، معدن و تجارت بم و به جهت جلوگیری از سو استفاده دلالان خودرو، نمایشگاه‌داران از قرار دادن خودروی صفر در جلوی نمایشگاه منع شدند.

او توضیح داد:طبق قانون خودروی صفر باید در نمایندگی با قیمت کارخانه و بدون دریافت هیچ سودی به دست مصرف کننده نهایی برسد.

او می‌گوید طی بازرسی از مکان‌های صنفی با همه صاحبان نمایشگاه که موارد صنفی از جمله عدم درج قیمت خودرو ، دلالی با استفاده از خودروهای صفر را رعایت نکرده بود یا در تنظیم قولنامه‌های خرید و فروش بابت مبلغ کمیسیون ابهام وجود داشته است برخورد قانونی صورت گرفت و پرونده تخلف برای این افراد تشکیل شد.

پشتیبان عدم درج خودرو را نتیجه نبود کارشناسی دقیق و مسئولانه در ازای مبلغ کمیسیون جهت جلوگیری از موارد بعدی از جمله کلاهبرداری در زمینه فروش کالای مشکل دار و تشکیل پرونده‌های قضایی متعدد در دادگاه‌ها با یک عدم مسئولیت پذیری دانست.

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت بم به افزایش بی رویه قیمت‌ها در نتیجه طمع و لجام گسیختگی و ورود تولید کارخانه در بازار آزاد توسط عده ای سود جو اشاره کرد و اظهارداشت: در تنظیم قولنامه ‌های خرید و فروش بابت مبلغ کمیسیون ها ابهاماتی وجود دارد زیرا هر چه قیمت بالاتر سود نمایشگاه دار بیشتر می شود و نمایشگاه دار براساس درصد فروش کمیسیون دریافت می نماید.

پشتیبان در پایان گفت: طرح ممنوعیت دلالی خودروی صفر برای اولین بار در بم در حال اجرا است زیرا قیمت خودروی کارخانه تقریبا نصف قیمت آزاد است و این موضوع یکی از دلایل شکل گیری فساد در این صنعت و افزایش افسار گسیخته قیمت های خودرو است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77892
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.