۴۱ درصد دانش‌آموزان رفسنجان و انار واکسن کرونا تزریق کرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تاکنون کار واکسیناسیون برای ۴۱ درصد از دانش آموزان شهرستان های رفسنجان و انار انجام شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر”احمد جمالی زاده” اظهار کرد: یکی از نخستین اماکنی که در ابتدای شیوع کرونا تعطیل شد، مدارس بودند. اوایل مهرماه سال گذشته برنامه ریزی هایی برای بازگشایی برخی کلاس ها و مدارس صورت گرفت اما متاسفانه پس از بروز موج سوم بیماری در اواخر مهرماه، مجدداً مدارس تعطیل شد و عمده آموزش ها در یک سال گذشته به صورت مجازی انجام شد.

وی سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در دو ماه اخیر را یکی از عوامل مهم تصمیم گیری برای بازگشایی حضوری مدارس دانست و افزود: واکسیناسیون سبب شد تا اطمینان نسبی برای حضوری شدن آموزش ها در مدارس فراهم شود.

جمالی زاده تصریح کرد: این موضوع زمانی کامل می شود که هم معلمان و هم دانش آموزان دو دوز واکسن خود را تزریق کرده باشند و دو هفته بعد ایمنی آنها حاصل شود؛ باید گفت تا یکی دو ماه آینده درگیر واکسیناسیون دانش آموزان هستیم و در این فاصله زمانی بایستی پروتکل ها را خیلی رعایت کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درخصوص آمار واکسیناسیون کرونا برای دانش آموزان رفسنجان و انار بیان کرد: از مجموع ۲۸ هزار و ۷۷۷ نفر در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال(دانش آموز) ایرانی در رفسنجان و انار تاکنون تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۱ نفر واکسینه شده اند یعنی ۴۱ درصد این گروه سنی واکسن زده اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۲ سال در رفسنجان و انار هنوز آغاز نشده، ادامه داد: برای بررسی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس شهرستان رفسنجان و انار تیم های نظارتی تشکیل و بازرسی ها در این موضوع نیز انجام شده و اگر مدرسه ای این موضوع را رعایت نکند برابر مقررات برخورد می شود.

جمالی زاده قطع زنجیره انتقال بیماری را یکی از مهمترین فواید واکسیناسیون در سنین پایین برشمرد و گفت: اهمیت واکسیناسیون در سنین بالا، کاهش ابتلا، مرگ و میر و عوارض بیماری است اما اهمیت آن در سنین پایین تر بیشتر قطع زنجیره انتقال بیماری به شمار می رود.

وی بر نقش خانواده ها مبنی بر آگاهسازی و اطلاع رسانی به فرزندان در خصوص واکسیناسیون را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: نکته حائز اهمیت، نظارت والدین در قالب انجمن اولیاء و مربیان بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس است و اینکه نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند همچنین مدیران و تک تک معلمان نیز این موضوع را مدنظر داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان برگزاری جلسات با مسئولین آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس و توجیه مدیران و تشکیل تیم های نظارتی مشترک بازدید از مدارس و برخورد قانونی با مدارس متخلف را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77907
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.