علوم پزشکی جیرفت از طرح‌های تحقیقاتی هفته سلامت بانوان حمایت می‌کند

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از حمایت طرح های تحقیقاتی هفته سلامت بانوان خبر داد و گفت: طرح های تحقیقاتی در هفت سرفصل حمایت می شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، فاطمه سیدی ضمن تبریک هفته سلامت بانوان (هفته سبا مهر) اظهار داشت: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای رسالت خود از طرح های پژوهشی حمایت و روند تصویب این طرح ها را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

وی نقش زنان را در ارتقا سواد سلامت و مدیریت سلامت روان اعضا خانواده در بحران کرونا، نقش زنان در انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ و اقدامات پیشگیرانه و درمان این بیماری در قالب خانه را از جمله اولویت های مورد حمایت در هفته سبا مهر برشمرد.

سیدی دیگر اولویت های طرح های پژوهشی مورد حمایت را شامل نقش زنان در پیشگیری از آسیب های شغلی و اجتماعی زنان در اپیدمی کووید ۱۹، سلامت مادر و نوزاد در دوره بارداری و پس از زایمان و مشکلات زنان سرپرست خانوار در دوران کرونا برشمرد و گفت: علاقه مندان به منظور انجام طرح های تحقیقاتی در این زمینه ها اقدام کنند.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه بزرگداشت هفته ملی سلامت بانوان ایران(سبا) همه ساله از ۲۴ لغایت ۳۰ مهر ماه در سطح کشور برگزار می شود، اظهار داشت: این مناسبت فرصتی برای جلب حمایت و توجه بیشتر مردم و مسئولان به سلامت بانوان و تاثیر آن بر سلامت خانواده و جامعه است.

وی به شرایط شیوع کرونا در جامعه اشاره کرد و گفت: همه گیری کرونا بر جنبه های مختلف سلامت سایه انداخته و علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی و اجتماعی را تهدید می کند از این رو توجه به سلامت زنان نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.

وی افزود: معاونت تحقیقات در زمینه بررسی علمی مسایل و مشکلات این حوزه اقدام به حمایت طرح های پژوهشی در هفت سرفصل نموده تا شاهد فعالیت پژوهشی مهمی در این زمینه باشیم از این رو علاقمندان در این زمینه مشارکت کنند.

وی ادامه داد: طرح های پژوهشی از طریق سامانه پژوهان دانشگاه به آدرس http://research.jmu.ac.ir/general/homePage.action به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ارسال شوند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78080
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.