رئیس بیمارستان تخصصی زنان جیرفت:


تعداد تخت و نیروی انسانی، جوابگوی جنوب کرمان نیست

رئیس بیمارستان کاشانی جیرفت از معضل کمبود نیرو به دلیل اتمام مدت قرارداد نیروهای موسوم به طرحی این بیمارستان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو، دکتر لیلا عارفی رئیس بیمارستان تخصصی زنان جیرفت با اشاره به اینکه بیمارستان آیت اله کاشانی به‌عنوان تنها بیمارستان تخصصی زنان در جنوب کرمان است بیان داشت: علی‌رغم تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان که از هشت شهر جنوب کرمان هستند و کمبود نیروی درمانی بیمارستان، تلاش شده که بیماران در پذیرش و مراحل روند درمان معطل نشوند.

دکتر عارفی دررابطه‌با تنها بیمارستان تخصصی زنان و زایمان جیرفت گفت: این بیمارستان که افتتاح آن به سال ۱۳۴۲ می‌رسد با ۱۲۰ نخت مصوب در حال ارائه خدمات به حوزه زنان است و این بیمارستان تا سال ۱۳۶۸ به‌عنوان بهداری فعالیت داشته و از ۱۳۷۲ به بعد به‌عنوان مرکز تخصصی زنان فعالیت می‌کند.

رئیس بیمارستان کاشانی جیرفت با اشاره به اینکه در این بیمارستان ۱۲ اتاق خصوصی در نظر گرفته شده، ادامه داد: در سال گذشته با ۱۴ هزار و هشتصد و شصت و هفت نفر بستری تعداد موالید این بیمارستان به ۶ هزار و سیصد و نود هفت نوزاد رسید و این آمار در سال جاری تاکنون به ۲ هزار و ششصد و بیست و پنج نوزاد رسیده است.

رئیس بیمارستان کاشانی این بیمارستان را دوستدار ترویج زایمان طبیعی اعلام کرد و اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات بهتر و کاهش خطر نوزادان بخش ویژه نوزادان نیز در بیمارستان با ۸ تخت و ۱۲ نفر نیروی انسانی راه‌اندازی شده است.

عارفی تصریح کرد: بیمارستان کاشانی رتبه بالاترین انتقال بین بیمارستانی را در ۶ ماه اخیر داشته است که مربوط به انتقال نوزادان نیازمند بستری به بیمارستان امام خمینی جیرفت بوده است و راه‌اندازی بخش نوزادان در بیمارستان کاشانی تا حدودی این موضوع را مرتفع می‌کند.

دکتر عارفی تجهیز بیمارستان به دستگاه ماموگرافی و دستگاه تخصصی دیگری که برای تهیه عکس رنگی در درمان ناباروری استفاده می‌شود را ضروری اعلام کرد و خواستار ورود خیرین در این حوزه شد.

رئیس بیمارستان کاشانی جیرفت سیستم فاضلاب و برق‌کشی این بیمارستان را به دلیل قدمت ساختمان فرسوده و قدیمی عنوان کرد و گفت: نیاز است علاوه بر سیستم فاضلاب و برق بیمارستان فضای سبز و محوطه بیمارستان هم بهسازی شود.

مدیر داخلی بیمارستان کاشانی جیرفت راه‌اندازی بخش اورژانس زنان را در بیمارستان گام مؤثری در راستای ارائه خدمات بهتر به مراجعه‌کنندگان اعلام کرد و گفت: در کنار بخش اورژانس بیمارستان کاشانی، اختصاص تخت ویژه برای مادران را هم در این واحد بیمارستانی داشتیم.

دکتر عباس بختیاری عمده مشکل را در این بیمارستان کمبود تخت ذکر کرد و در خصوص کمبود نیروی انسانی هم بیان داشت: جذب نیرو در اختیار بیمارستان نیست هر چند که این موضوع در حال پیگیری است.

او ادامه داد مجوز افزایش تخت را در بخش نوزادان کاشانی داریم که به‌واسطه محدودیت فضای فیزیکی فعلاً با ۸ تخت این بخش در حال خدمات‌دهی است.

سونیا احمدی کار متخصص زنان و زایمان و مسئول فنی بیمارستان به مسائل و شبهات مطرح شده در مورد عملکرد پزشکان این حوزه پرداخت و گفت: متأسفانه گاهی نحوه برخورد با پزشک شایسته نیست و فرهنگ قدردانی دیده نمی‌شود.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به‌سختی کار در مناطق محروم بیان داشت: گرفتن هر مبلغی تحت عنوان زیرمیزی صحت ندارد اگر شکایت یا مواردی گزارش شود رسیدگی می‌شود.

دکتر احمدی با اشاره به هم‌خوانی نداشتن حجم کار نسبت به مبلغی که بیمارستان تحت عنوان کارانه به پزشکان می‌دهد اظهار داشت: جیرفت با یازده پزشک متخصص زنان سعی شده که پاسخگوی تمام مراجعه‌کنندگان شهرهای جنوبی کرمان باشد.

فرزانه برخوری، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در امور زنان در راستای پیگیری و مطرح‌کردن مشکلات بیمارستان آیت‌الله کاشانی جیرفت مورد بی‌مهری قرار گرفتند، گفت: خلق خو و رفتار کارکنان ذاتی و اکتسابی است و شرایط بیمار هم موارد را تشدید می‌کند و منکر مشکلات نیستیم؛ لذا باید با تعامل و همدلی برای هدفی مشترک گام برداریم.

او از برگزاری دوره‌های آموزشی با ارائه گواهی پایان دوره برای کارکنان خبر داد که در زمینه‌های کاهش اضطراب، بالابردن سعه‌صدر… در دستور کار است.

برخوری علت بخشی از وضعیت بهداشتی بیمارستان کاشانی را قدمت و فرسودگی آن دانست و گفت: احداث بیمارستان جایگزین را به‌صورت جدی پیگیر هستیم و قول‌هایی داده شده که امیدواریم شاهد تحول در حوزه بهداشت و درمان زنان بخصوص بیمارستان تخصصی باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.